|

تکنیک های درمان متافیزیکی – همین امروز امتحان کنید و خودتان را درمان کنید

افراد اغلب با بیماری، مریضی، درد و ناراحتی های دیگرشان به عنوان مشکلات جسمی رفتار می کنند. معمولا همین کار کافی است – ما به عنوان یک جامعه ، داروهای بسیار خوبی را توسعه داده ایم که می توانند هر مشکلی را درمان کنند!

اما همانطور که تمامی دنیا نیز این مسئله را تصدیق می‌کند – و جامعه غرب هم دارد این موضوع را به آرامی یاد میگیرد – درمان کردن چیزی بیشتر از صرفا یک درمان جسمی و فیزیکی است.

تکنیک های درمان متافیزیکی یا فراجسمی ما را به سمت آگاهی از مشکلات اصلی و ریشه‌ای هدایت می‌کنند که در واقع همان مشکلات ریشه ای  هستند که بیماری را ایجاد می کنند. گاهی ریشه و منشأ اصلی بیماری از دید پزشکی مدرن نیز پوشیده می ماند. با استفاده از این تکنیک ها می توانید از انرژی های منفی ای که باعث این بیماری ها شدند جلوگیری کنید.

۳ موردی که در ادامه می آیند، بهترین تکنیک های درمان متافیزیکی هستند که می‌توانند به سلامتی و تندرستی فراجسمی(انرژیکی) شما کمک کنند:


۱_ چاکرا درمانی

یک سیستم انرژیک یکپارچه در بدن اثیری ما وجود دارد و از هفت مرکز اصلی انرژی به نام “چاکرا” تشکیل شده است. این چاکراها جریان انرژی متافیزیکی در بدنمان را تنظیم می کنند. در بهترین حالت، این چاکرا ها باید به اندازه کافی باز باشند تا به انرژی اجازه دهند که به شکلی منظم جریان یابد. همچنین انرژی چاکراها باید با هم تراز شوند تا ذخیره انرژی در یک چاکرا بیشتر یا کمتر از دیگر چاکراها نباشد .

متاسفانه سبک زندگی امروزی، نقش زیادی در ایجاد اختلال در این فرایند های ظریف دارد. انرژی منفی در تمام اطراف ما وجود دارد و این انرژی می‌تواند جذب ما شود و جریان انرژی را مانند کلسترول در شریان ها مسدود کند. فعالیت بیش از حد انرژی یک چاکرا نسبت به بقیه چاکرا ها نیز می تواند به مشکلی دیگر منجر شود. جریان بیش از حد انرژی متافیزیکی در سیستم چاکرا می‌تواند منجر به مشکلاتی مانند ناتوانی در کنترل خویشتن و اضطراب و بسیاری مشکلات دیگر شود. درمان متافیزیکی چاکراها، برای هر انسانی بسیار ضروری بنظر می رسد.

برای اطلاع بهتر از عملکرد چاکراها نگاهی به مقالات زیر بیندازید:


چرا پاکسازی چاکراها و هاله انرژی اهمیت دارد؟
چرا مراقبت دائمی از چاکراها خیلی مهم است؟!
هفت چاکرا + هفت تمرین ذهن آگاهی برای هر چاکرا


چاکرا درمانی شامل مراقبه بر روی این چاکراها می‌شود. این تمارین را می توانید در مقالات راستمرد بیابید. همچنین توصیه میکنیم بسته ویدئوهای مخصوص چاکراها را تهیه کنید و بطور تخصصی تر به تنظیم انرژی در چاکراها بپردازید. با تمرین کردن مداوم، این فرایند یک عادت معمولی و همیشگی برایتان می شود که آن را انجام می دهید تا از جریان انرژی خود مراقبت کنید.

** همچنین استفاده از کریستال های هفت چاکرا یکی دیگر از روش های موثر برای تنظیم و متعادل کردن چاکراها ست. این کریستال ها را هم اینک میتوانید از فروشگاه سنگچین تهیه کنید:

گالری سنگچین سنگ اصل و محصولات مدیتیشن


۲_تای چی ، یوگا و چی کونگ

با این که این سه فعالیت ممکن است به فرآیند درمان بی ربط به نظر برسند، اما دارند همان کاری را می کنند که ما در درمان متافیزیکی انجام می دهیم. شیوه این سه فعالیت، متصل کردن جسم و ذهن برای تنظیم کردن جریان انرژی در بدن است.


همه چیز درباره یوگا _ منشأ، فلسفه و انواع آن
۳۸ فایده یوگا که هیچ جای دیگر نمی خوانید!


در کنار مزایای آشکاری که این سه درمان متافیزیکی برای تندرستی ما دارند، سلامتی جسمی،  انعطاف پذیری و نرمی بدن و تحریک جریان انرژی در بدن را منجر می شوند. با به حرکت افتادن جریان انرژی در بدن، آگاهی به حرکت افتاده و درک شما از زندگی متحول می شود.

به‌خصوص چی کونگ این مسئله را کاملا تایید می‌کند. متولیان چی کونگ، اظهار می‌کنند که جریان مسدود شده انرژی که آن را “مِریدین ها” می‌نامند، ریشه بیماری در اکثریت مردم است. در همین خصوص، چی کونگ روی فرایند پاکسازی ذهنی و احساسی همزمان با تحریک کردن انرژی از طریق حرکت فیزیکی و جسمی تأکید می‌کند.


همین حالا از راستمرد دریافت کنید:

بسته جامع آموزش تای چی


۳_قدردانی از خود

و سرانجام ساده ترین تکنیک درمان متافیزیکی شناخته شده برای بشریت را داریم :

مهربانی و شفقت.

مخصوصاً یادگیری اینکه خودتان را دوست داشته باشید – عیب های تان و نقاط ضعفتان و… – به طور علمی ثابت شده است که شانس معالجه و بهبود یافتن بیماران را افزایش میدهد.

ذهن به شدت قدرتمند است. به همین دلیل است که داروهای بی اثر و مایه تسکین (قرص هایی که دارای هیچ مواد دارویی نیستند و جنبه القایی دارند) علی رغم اینکه چیزی جز قرص های ساخته شده از شکر نیستند واقعا تاثیرگذارند. جسم شما تحت کنترل ذهنتان است.


مقاله مرتبط: “دوستی با خود/ ۱۲ راه برای اینکه بتوانیم بهترین دوست خود باشیم.
همچنین نگاه کنید به: “عشق به خود چیست؟ چطور عشق ورزیدن به خود را شروع کنیم؟


بنابراین هر روز صبح کمی مهربانی با خودتان را تمرین کنید. عشق به خویشتن، شما را درمان خواهد کرد. کمی عشق به خود و پذیرش اینکه هم اکنون کجا هستید و چه کسی هستید می تواند راه زیادی را پیش ببرد برای اینکه خودتان را از شر انرژی های منفی که شما را پایین می‌کشند خلاص کنید.


منبع: https://www.spiritualunite.com/articles/metaphysical-healing-techniques-try-healing-yourself-today/

نوشته‌های مشابه

12 دیدگاه

  1. درود
    شاید خیلیا مورد چاکرا درمانی رو درک کنن و با‌ورش داشته باشن
    اما من در مورد سوم قدر دانی از خود باببد بگم معجزه میکنه
    باور کنید هر دردی رو در بدنتون شفا میده
    عشق ورزیدن و آشتی با خودتون رو جدی بگیرید
    سپاسگزارم از مطلب خوبتون

  2. با تشکرفراوان
    مقاله مفید شما, دو خاطره را در ذهن من یاداوری نمود. اول اینکه مرتکب مقالانی در … می شدم و از مشابه نام شما استفاده می کردم (توهین محسوب نشود به این نام با توجه به پیشینه ان در ایران, علاقه داشته و دارم).
    دوم مادری عزیز داشتم که همیشه مثل شیر (مادر) هوایم را داشت و در یدترین شرایط مرا حمایت می کرد ادامه داستان زندگی سبب شد مدتی طولانی (به لحاظ جغرافیایی) از هم دور باشیم من غرق چوانی و لذت های نفسانی و او غرقه در من و خواسته های بی شمارم که ریشه در خودخواهی و فرهنگ عجیبم داشت. هفته ای حداقل یک یا دو بار تلفنی با هم صجبت می کردیم و او بود که زنگ می زد و من همیشه در این فکر که این صحبت های خسته کننده را هرچه زودتر پایان دهم یا دفعات ان را کم کنم (مگر اینکه نیازی داشتم) در بازگشتی اجباری, او را دیدم قابل شناختن نبود پیری او حاصل گذشت زمان نبود, سایه ای پر رنگ از عوارض کارهای ناخواسته خویش را در ذهن و جسم او دیدم و او خوشحال که مرا می دید و می بویید در حالیکه عصایی داشت و دردی فراوان, گفته و نا گفته…
    به لطف ان یگانه, حدود سه سال فرصت یافتم همراه با شروع تغییراتی از عمق, خدمتش کنم چقدر خوشحال و شاد بودیم و زمانی که راهی دیاری دیگر شد چفدر زیبا بود تصویر فرشته گونه او, در اخرین دیدار, در ذهنم حک و ثایت شد…
    در این داستان و تعریف رخدادهایش چیز عجیب و تازه ای نیست این واقعه هر روز و به تعداد جاهلان و بی خبران دنیا و بخصوص در نقاط جهل زده, بدون و بدور ار هر فرصتی برای جبران, قابل دیدن و شنیدن و تعریف است.
    بی شک متصورم, ذهن (این قدرت بی بدیل) در جسم من, پیری یا جوانی, بشاشیت و زیبایی, سلامت, خوشحالی و شادی, خوشبختی و… تاثیرات شگفتی دارد, نگاهی داشته باشیم به هورمون ها و موادی که از غدد متفاوت بدن ترشح می شود تا ما خوش و سرحال و شاد باشیم یا بر عکس, بخصوص هنگامیکه به منشا و علت نهایی انها پی ببریم.
    … تمام مواردی که در مطلب بالا بر ان تاکید شده است و موارد بی شماری که توصیه می شود فقط می خواهند که از کینه توزی, خصومت, جنک با خود و دیگران و… غرور و خودخواهی, کمی تا حدودی دست برداریم…
    زندگی کنونی ما (با همه توجیه ها) ساخته دست خود ماست توصیه همه اندیشمندان انسان دوست از هزاران سال پیش باهزاران روش, فقط تکیه بر این است که ” فقط انسان خوبی باشیم”…

دیدگاهتان را بنویسید