۴۵ راه برای آنکه از زندگی نهایت لذت را ببرید (قسمت دوم)

در قسمت قبل این مقاله، 25 راه برای داشتن یک زندگی سرشار از لذت را به شما معرفی کردیم. اکنون با راه هایی بیشتری با شما هستیم. با خواندن این سری مقاله، شما ایده هایی می یابید که با به کار بردن آنها می توانید زندگی بهتری را تجربه کنید.

راجع به برخی از این ایده ها قبلا شنیده اید، به بعضی از آنها نیز توجه زیادی نمی کنید و بعضی از این ایده ها را می توانید همین الان در همین مرحله از زندگی تان به کار ببرید. برخی از این ایده ها دانه هایی را در ذهن شما می کارند که بعدها ایده هایی دیگر را به ذهن شما می آورند و رویه برخی از این ایده ها به شکلی هستند که بایستی تمام عمرتان را صرف آنها کنید.


۲۶. لبخند بزنید

اگر لبخند بزنید، شادتر خواهید بود.

۲۷. به وضع اندامی خود بهبود ببخشید.

آیا میدانستید که حالت بدن و زبان بدن شما نه تنها دید دیگران نسبت به شما را تغییر می دهد، بلکه دید خودتان نسبت به خودتان را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. این شامل تغییر در پوشش نیز هست. لباس های برازنده و زیبا شما را به لذت از خود خواهد رساند.


فایل صوتی مناسب با این مورد: “خود هیپنوتیزم پذیرش اندام خود – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)


۲۸. برای کاری که میخواهید انجام دهید، زمان اختصاص دهید.

بسیاری از ما انسان ها از این مسئله که وقت کافی وجود ندارد شکایت می کنیم و یا می‌گوییم که سرمان خیلی شلوغ تر از آن است که کارهایی را انجام دهیم یا چیزهایی را به دست آوریم که دوست داریم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که، این ما هستیم که خود را در چنین موقعیت هایی قرار می دهیم.

اگر احساس می کنید که در یک شغل گیر کرده اید، آیا در حال انجام کارهایی هستید که از این موقعیت رها شوید؟ اگر جوابتان مثبت است، پس نباید وقتتان را با شکایت کردن تلف کنید. و اگر در حال انجام این کارها نیستید، پس راجع به چه دارید غر میزنید؟

۲۹. بخاطر پول، به دنبال پول نباشید.

داشتن پول در زندگی مهم است اما تنها به این علت که به ما آزادی کافی می دهد تا بتوانیم به دنبال کارهایی در زندگیمان برویم که واقعاً آنها را می خواهیم. شما تنها یک زندگی نصیبتان می شود و پول، زمانی که چند متر زیر زمین دفن شده اید به کارتان نمی آید.


فایل صوتی مناسب با این مورد: “خود هیپنوتیزم جذب ثروت و فراوانی – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)


۳۰. بر تنبلی خود غلبه کنید.

آیا اهداف و رویاهای بزرگی دارید؟ آیا هرگاه که میخواهید در راه رسیدن به این رویا ها قدم بردارید، ترجیح می دهید تلویزیون تماشا کنید؟ آیا بعد از چند تلاش کوچک یا شاید هم بزرگ تسلیم می شوید؟ کمی عدم اشتیاق هر از چند گاهی کاملاً طبیعی است؛ اما اگر شما به سال گذشته و سال‌های گذشته بنگرید، تغییرات زیادی مشاهده نمی کنید. شما به احتمال زیاد نیاز دارید که تلاش کنید تا بر تنبلی خود غلبه کنید.


فایل صوتی مناسب با این مورد: “خود هیپنوتیزم غلبه بر تنبلی – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)


۳۱. نقاط ضعف خود را شناسایی کنید.

یکی از سخت ترین کارها برای انسان ها این است که ضعف های خود را شناسایی کنند و به آنها اعتراف کنند. ما به طور ذاتی مایل نیستیم که به چیزهایی که در آنها خوب نیستیم اعتراف کنیم. زمانی که بتوانیم نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و متوجه شوید که هر کدام از آن‌ها چگونه مانع از پیشرفت شما می شوند، آنگاه می توانید قدم های درستی به سوی پیشرفت خود بر دارید.

۳۲. مدام درحال بهبود خود باشید.

اگر هر روز در حال انجام دادن کاری نیستید که خودتان را بهبود بخشید، در این صورت به اهداف خود نخواهید رسید.

۳۳‌. در هنر ترغیب کردن استاد شوید.

نه اینکه دیگران را فریب بدهید، بلکه بتوانید سرنوشت خود را کنترل کنید.

۳۴. از خوشحال کردن همه دست بردارید.

اینکه همواره تلاش کنید تا همه را از خودتان راضی و خوشحال نگه دارید، یک روش عالی برای این است که مطمئن شوید هرگز در زندگیتان کار قابل توجهی انجام نخواهید داد.

۳۵. این را درک کنید که ویژگی های شخصیتی ثابت و غیرقابل تغییر نیستند.

در حالی که همه ما احتمالاً دارای ضعف ها و موهبت هایی هستیم که بر اساس ژنتیک و محیطی که در آن بزرگ شده ایم، به وجود آمده‌اند، هر چیزی قابل تغییر است. اگر برخی از جنبه های شخصیتی شما مانع پیشرفت تان می شوند، چه تنبلی باشد یا عدم داشتن مهارت در روابط اجتماعی و یا هوش متوسط، باید بدانید که همه این موارد چیزهایی هستند که اگر روی آنها کار کنید میتوانند بهبود یابند.به جای آنکه باور کنید که این ویژگی های شخصیتی تان غیر قابل تغییر اند و مجبورید با آنها زندگی کنید.

۳۶. ساده زندگی کنید.

هر چقدر کمتر برای شاد بودن نیاز داشته باشید، به همان میزان شادتر خواهید بود.

۳۷. خودتان را با آدمهایی محاصره کنید که میخواهید با آنها باشید.

عبارتی وجود دارد که می گوید شما میانگین ۵ نفر از نزدیکترین دوستانتان هستید. در حالیکه این مسئله یک واقعیت علمی نیست،یک تمرین فکری مفید است. اگر شما مدام با انسانهای منفی رفت و آمد کنید، شما هم منفی خواهید شد. اگر مدام با آدمهایی رفت و آمد کنید که هیچ اشتیاق و هدفی ندارند، شما نیز متوجه خواهید شد که تمامی رویاهای تان به آرامی از یادتان می روند. و از طرف دیگر وقتی خودتان را با آدم های شگفت آوری محاصره میکنید که همان چیزهایی را می خواهند که شما در زندگی تان می خواهید، مسیر موفقیت تان کاملا هموار خواهد بود.

۳۸. زندگی ایده آل خود را طراحی کنید.

خیلی راحت زندگی تان روی حالت پرواز-خودکار(آگاه نبودن به کارهایی که انجام میدهید و همواره مانند یک ربات، زندگی ای ثابت و یکنواخت داشتن) قرار می‌گیرد، اگر ندانید که در زندگیتان چه می‌خواهید. اولین قدمی که باید بردارید همین است که بفهمید واقعاً چه می‌خواهید؟

۳۹. نقشه و برنامه ای طرح کنید برای آنکه به زندگی ایده آل خود دست پیدا کنید.

هیچ چیزی بدون آن که بهای آن را بپردازید به شما داده نخواهد شد. اگر شما صبر کنید تا مسیر درست زندگی خودش را به شما نشان دهد، ناگهان روزی متوجه میشوید که در اداره ای، شغل هیجان انگیزی دارید که در آن کارتان این است که اطلاعاتی را از حسابی به حسابی دیگر منتقل کنید. اصلا منطقی نیست که وقتی از دانشگاه فارغ التحصیل شدید، بدون هدف زندگی تان را پیش ببرید.

۴۰. هرگز تسلیم نشوید.

آیا تا به حال داستان ‘افسانه شهری’ را شنیده اید؟ داستان مردی که در بیابان گم شده بود؟ او حدود یک کیلومتر دورتر از یک شهر بزرگ صنعتی یافت شد. درسی که از این داستان باید گرفت، درک خطر تسلیم شدن است. کارها همیشه دشوارند، تا زمانی که اوضاع بهتر و بهتر می شود. اما اگر تسلیم شوید، هرگز نخواهید دانست که چقدر به هدفتان نزدیک شده بودید و کجای راه از حرکت ایستادید.

۴۱‌. از بدخواهان خود را دور شوید.

انتقاد سازنده یک چیز است، اما باید این را بدانید که اگر در حال تلاش برای به دست آوردن چیز های بزرگی هستید، به طور ناخودآگاه بدخواهانی را جذب خواهید کرد که می خواهند از شما انتقاد کنند، فقط به این علت که از انتقاد دیگران لذت می‌برند. این بدخواهان را می توانید به راحتی در شبکه‌های اجتماعی و نظرات یوتیوب پیدا کنید. نظرات آنها را جدی نگیرید و هرگز با آنها درگیر نشوید.

۴۲. انتقاد سازنده را بپذیرید.

در همین حال بدخواهان می توانند مفید واقع شوند، چرا که گاهی اوقات حق با آنهاست. بد خواهان به ما نقاط ضعفمان را نشان می دهند.

لذت بردن از زندگی با پذیرفتن انتقادات سازنده

۴۳. قهرمان داستان خود باشید.

آیا زندگی خیلی نکبت بار، بی هدف و بی امید به نظر می رسد؟ آیا احساس می کنید که در چاله ای گیر کرده اید و نمی توانید از آن خارج شوید؟ شما همین حالا نیز میدانید که چطور از آن چاله بیرون بیایید. قهرمان داستان خودتان باشید. وانمود کنید که شخصیت قهرمان یکی از فیلمهای پرفروش هالیوود هستید. در هر کجای فیلم می بینید که قهرمان داستان با شکست ها و مشکلات بسیار پیچیده ای مواجه میشود و هیچ راهی برای خروج از آن ها ندارد؛ با این حال همیشه راهی پیدا می کند تا بر اتفاقات ناگوار غلبه کند.

وانمود کنید که شما همان قهرمان داستانید و در موقعیتی دشوار قرار دارید و حالا نوبت شماست که بر تمام این دشواری‌ها غلبه کنید و به قله صعود کنید؛ چراکه داستان صعود و موفقیتتان در فیلمنامه نوشته شده است. وانمود کنید که یک تیم فیلمبرداری در اطراف شما هستند و روزی میرسد که بچه هایتان میتوانند مشاهده کنند که در گذشته چه کارهایی انجام داده اید.

آیا می‌خواهید که آنها قهرمانی را ببینند که بر مشکلات و تمامی دشواری ها غلبه کرده و یا بازنده ای که نقش قربانی را بازی کرده؟ تا آنجا که من میدانم، قهرمان داستان برای غلبه بر مشکلات خود، روزی ۵ ساعت تلویزیون نگاه نمی کرد. آنچه که نیاز است را انجام دهید، مهم نیست چقدر سخت باشد.

۴۴. بخورید، بنوشید و شاد باشید.

یک غذای خوشمزه، دوستان بی نظیر و مکالمه های قشنگ- دیگر بهتر از نمی شود، حداقل در این دنیا. قدردان این لحظه ها باشید، این لحظه های شادی و شگفت آور و تا جای ممکن سعی کنید تا لحظات بیشتری شبیه به اینها را تجربه کنید.

۴۵. همیشه یادتان باشد که روزی میمیرید.

استیو جابز راجع به این موضوع در سخنرانی بسیار معروفش در دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۰۵ صحبت میکند. و باز هم به نقل قول ارزشمند دالایی لاما اشاره میکنیم که می گوید: آیا ما طوری زندگی میکنیم که انگار هرگز نخواهیم مرد؛ و سپس میمیریم در حالیکه هرگز زندگی نکرده ایم؟


منبع: keepinspiring.me

نوشته‌های مشابه

9 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید