۹ دلیل که مردان باید یوگا انجام دهند + ۱ دلیل اشانتیون

۹ دلیل که مردان باید یوگا انجام دهند + ۱ دلیل اشانتیون

بی‌شک یوگا جزو بهترین تمرین‌هایی است که برای سلامت جسم و روان مفید است. اگرچه اکثر کلاس‌های یوگا تحت سلطه‌ی زنان هستند با این‌ وجود مردان زیادی نیز به تمرینات یوگا می‌پردازند و آثار مفید یوگا را بر جسم و روان خویش می‌یابند بنابراین چنانچه مایل به شروع یوگا هستید و یا پیش‌تر شروع کرده‌اید ولی برای ادامه دادن آن مرددید، ۹ دلیل زیر راه گشای شما خواهد بود:


مقاله پیش نیاز: “همه چیز درباره یوگا _ منشأ، فلسفه و انواع آن


۱یوگا سلامت عمومی شما را بهبود می‌بخشد.

اگر شما مایل به تغییر در شیوه‌ی زندگی خویش هستید، از سلامت جسمانی گرفته تا صلابت روانی، یوگا یکی از روش‌هایی است که باید امتحانش کنید. یوگا به مرور الگوی خواب و حتی رژیم غذایی شما را تغییر خواهد داد و جالب است بدانید که نیاز به برنامه‌ی تمرینی سنگینی ندارد.

۲یوگا بدن شما را منعطف و قوی می‌سازد.

اکثر مردان به تصور اینکه «انعطاف کافی ندارند» یوگا انجام نمی‌دهند، در صورتی که این امر یک تصور غلط بوده و افزایش انعطاف پذیری مهمترین مزیت جسمانی یوگا است. البته یوگا به همان اندازه که در افزایش انعطاف‌پذیری شما مؤثر است، قدرت و تعادل شما را نیز بهبود می‌بخشد.

۳یوگا کمک می‌کند تا اضافه وزنتان را کاهش دهید.

یوگا سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد به‌علاوه با افزایش تمرکز حواس کمک می‌کند تا کنترل بیشتری بر روی وسوسه‌ی غذا خوردن، عادات بد نظیر خواب و سایر شیوه‌های زندگی خود داشته باشید.


مقاله مرتبط: “تغذیه به روش یوگا


۴یوگا درد و آسیب را تسکین می‌بخشد.

برخلاف بدنسازی که شما را در معرض تمرینات شدید قرار می‌دهد و می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی را بیشتر کند، یوگا می‌تواند احتمال آسیب‌دیدگی را در فعالیت‌های روزمره کمتر کند. همچنین با ایجاد کشش در ماهیچه‌های کل بدن می‌تواند درد مفاصل را کمتر کندحتی پژوهش‌هایی وجود دارند که تأثیر مثبت یوگا را بر روی کمردرد نشان می‌دهند.

۵یوگا باعث می‌شود که احساس جوانی کنید.

برنامه‌ی منظم یوگا، بدون توجه به سنتان، شما را پرنشاط می‌کند و به شما احساس سرزندگی می‌دهد و به همین خاطر یوگا به افراد سالمند نیز توصیه می‌شود.

۶یوگا استرس را تسکین می‌دهد.

تنش‌های یک هفته‌ی کاری در وجودتان است و به دنبال برنامه‌ای تنش‌زدا هستید، یوگا بهترین راه حل است. یوگا به شما کمک می‌کند که موج مثبت را جایگزین موج‌های منفی اطرافتان کنید و به طور طبیعی بهداشت روانی خود را بهبود بخشید.


بسته مرتبط: “بسته جامع رفع استرس و اضطراب


۷یوگا کمک می‌کند تا عمل‌کرد جنسی خود را بهبود بخشید.

یوگا با کاهش استرس و افزایش انعطاف‌پذیری باعث می‌شود عمل‌کرد جنسیتان بهتر شود که شامل بهبود تمایلات جنسی، نعوظ، عملکرد، اعتماد به نفس و اوج لذت جنسی است. بهبود عمل‌کرد جنسی یکی از دلایلی است که مردان و زنان بسیاری را به کلاس‌های یوگا می‌کشاند.


فایل صوتی سابلیمینال مرتبط: “خود هیپنوتیزم رفع مشکلات جنسی آقایان – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


۸یوگا سلامت استخوان را افزایش می‌دهد.

وضعیت‌های بسیاری در یوگا هستند که سلامت استخوان‌ها را افزایش و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهند. البته این تمرینات ممکن است برای مبتدی‌ها کمی دشوار و پر خطر باشد که با تمرین پیوسته آسان می‌شود. هرگز فراموش نکنید که یوگا شبیه دوی ماراتون است و نه دوی سرعت و یا به عبارتی مرد آن نیست که گهی تند و گه آهسته رود … 


فایل صوتی سابلیمینال مرتبط: “خود هیپنوتیزم درمان پوکی استخوان – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


۹یوگا شما را در چالش نگه می‌دارد.

پوشیده نیست که مردان عاشق فعالیت در فضای باز و چالش برانگیز هستند. یوگا را می‌توان در هر جایی انجام داد. یوگا یار تنهایی شما در خانه و رفیق شفیق شما در پیاده روی خواهد بود.


مقاله مرتبط: “۳۸ فایده یوگا که هیچ جای دیگر نمی خوانید!


یوگای مردان


نه دلیل فوق به‌ طور خلاصه از سایتی معتبر ترجمه‌ شده که لینک آن در انتهای مطلب آورده شده و بی‌ شک حقایقی هستند که توسط هر فردی که تمرینات یوگا را انجام می‌دهد تصدیق خواهند شد. حالا نوبت قسمت اشانتیون است! در قسمتی که خوانندگان این مطلب نظراتشان را نوشته‌اند، فردی با اسم Tahiel که ندیده و نشناخته به سبب همین چند خط دوستش دارم، نظری نوشته که خواندن آن برای مخاطبان راستمرد خالی از لطف نخواهد بود:

Tahiel به جای یوگا راه‌های آسان دیگری را پیشنهاد کرده که همان اثرات رو خواهند داشت:

برای بهبود سلامت عمومی پیشنهاد داده که:
«به باشگاه بروید، بدویید یا تنیس بازی کنید.»

برای منعطف‌تر کردن بدن پیشنهاد داده:
«به باشگاه برید و تمرینات کششی انجام بدید.»

برای دلیل سوم که کاهش اضافه وزنه پیشنهاد داده:
«رژیم بگیرید و تمرینات تاکتیکی با شدت بالا (گروهی از تمرینات که با اسم HITT شناخته می‌شود.) انجام بدید.»

برای تسکین درد و آسیب روشهای زیر رو پیشنهاد کرده:
«خوابیدن، خوردن قرص آسپرین، مصرف کورتیزول، مرفین».

برای داشتن احساس جوانی پیشنهاد کرده:
«دوست دختر جوان داشته باشید»

برای دلیل ششم که تسکین استرس بود چنین پیشنهاد داده:
«مصرف گل گاو زبان!»

برای بهبود عمل‌کرد جنسی اینطور توصیه کرده:
«استفاده از ویاگرا»

و برای بهبود سلامت استخوان و در چالش نگه داشتن خودتون به ترتیب موارد زیر رو مناسب دونسته:
«رژیم مناسب» و «سفر به هائیتی»

و در آخرین بند نوشته:
«افسوس، به هر حال به نظر می‌رسه همه یه کلمه رو فراموش کردن … موکشا!»

واژه‌ی موکشا -به معنی رهایی از سلسله‌ی تناسخ– در بند آخر نظر این دوست خوب، نشانگر روح یوگا است و ظاهر کلاس‌های یوگا را به چالش می‌کشدآری، اگرچه یوگا سبب انعطاف‌پذیری جسم و روان می‌شود و بسیاری از بیماری‌ها را دور نگه می‌دارد با این‌ حال فراموش نکنیم هدف یوگا فراتر از چیزهایی است که می‌توان با قلم و زبان بیان کرد. برای مردان یا زنان تفاوتی نمی کند. هدف یوگا ممکن است برای کسی رهایی از سلسله تناسخ، برای فردی کشف حقیقت و برای دیگری مفهومی دیگر داشته باشد که لازمه رسیدن به آن هدف والا می‌تواند شروع از آساناهایی باشد که در هر کلاس یوگایی تمرین می‌شوند.


“بسته جامع آموزش تصویری تای چی” را هم اکنون از راستمرد تهیه کنید.


منبع:

http://www.doyouyoga.com/9-reasons-men-should-do-more-yoga-53381/

نوشته‌های مشابه

26 دیدگاه

  1. ای کاش کنار عنوان نوشته میشد (ورود خانمها ممنوع). متاسفانه از طرفی آقایون اصلا برا خودشون خط قرمز مشخص نمیکنند و از طرفی دیگه اونقد که خانمها پاشون رو تو گلیم آقایون میکنند، آقایون وارد حریم زنها نمیشن. متاسفم.

  2. سلام
    مرسی هم واسه توضیح یوگا ، هم اشانتیون
    تجربه شخصی دارم در مورد ورزش خاستم اینجا بگم شاید مفید باشه من چهارده ساله ورزش میکنم ولی حسی که یوگا به من میده خیلی بهتر از ورزش های سخت است چون روحی هم ورزش میکنید حسی مثل رهایی و پرواز و سبک شدن
    از نظرات دوستان راستمردی هم فیض می برم
    از همه تیم راستمرد ممنونم

  3. با تشکر. در مطلب فوق علیرغم توضیحان یعدی, در انتها از روشی مغایر و مخالف با یوگا نقل قول می فرمایید مدلی که برای درد “مورفین” تجویز می کند وبرای مسائل جنسی از دید مردان “ویاگرا”, که معجزه قرن بیستم است و حلال همه مشکلات پنهان و غیرقابل دید جنس نر, تا بیشتر لدت ببرد (مخالفت با موافقتی با هیچ راه درمان یا بهبودی یک بیمار ندارم). از دیدگاه دوست اخر که بدلیل همین چند جمله به ایشان ارادت دارید همه مشکلات بیرونی هستند پس راه حلهایی از بیرون توصیه می کند گویا همه درد من اینست که مرفین در دسترسم نیست؟!! یوگا شما را به کشف رازهای درون و اسرار تشویق می کند تا همواره یک حال خوب داشته باشید نه اینکه چیزی از بیرون درون خود بریزید تا حال شما خوب شود. مطلب در ابتدا خوب و حتا عالی بود ولی در انتها, مثل مجادلات ذهن انسان می ماند تا او را به کاری مخالف با باورهایش, متقاعد سازد.

    1. دوست عزیز صرفنظر از این که ما هیچ شناختی روی این فرد نداریم، همانطور که اشاره کردین مشکل در درون انسان است و شاید برخی از مکاتب و آیین ها پیشرفت روحی را در بهبود مسایل جنسی می دانند و اظهار می کنند که اگر این مساله بهبود پیدا کنه تمامی مشکلات حل خواهد شد و این که مشکل در این امر ریشه ای است، پس شاید بهتر اینه که قضاوت نکنیم در پس هر چیزی دلایل مختلفی وجود داره

      1. با سلام
        نظرم را بیان داشتم در اینمورد که ریشه همه ناراحتی ها در درون انسان و بواسطه خودخواهی است که انتخابهای بد را رقم می زند انهم چند سطر اخرمطلب.
        در زمینه روشهای پیشنهاد چیزی را نفد نکردم چه برسد به قضاوت؟ تمنا می کنم یکبار دیگر هر دو نوشته را با دقت بخوانید.
        بهبود مسایل جنسی هم ضمن اینکه همه مشکلات را با (انهم با موا مخدر و ویگرا) حل نمی کند بلکه مشکلات افزون تری پدیدار می کند که واویلاست…

    1. به صورت خیلی ساده مراقبه یکی از مراحل یوگاست.
      اگه یوگای هشت مرحله ای رو در نظر بگیریم، بعد از مرحله تمرکز به مرحله مراقبه (مرحله هفتم) میرسیم.
      البته مراقبه از اصطلاحات تصوف هم هست و معادل مدیتیشن به کار میره. مرحله هفتم یوگا هم «دهیانا» مدیتیشن ترجمه شده.

دیدگاهتان را بنویسید