کتاب زنده خواری (گیاهخواری و رژی سم زدا)

پاکسازی ۴۰ روزه آب – به همراه نشانه های پاکسازی ودستورالعمل کاربردی(+کتاب پیشنهادی)

هشدار: این مقاله صرفا بر اساس تجربه شخصی نویسنده و همچنین افرادی است که مبادرت به چنین روزه های طولانی مدتی کرده اند. هیچ تضمینی وجود ندارد که این تمرین برای “شما” خطرناک نباشد. پس قبل از هر اقدامی در این زمینه خوب تحقیق و بررسی کنید و سپس با مسئولیت خود و آگاهانه، دستورات ارائه شده در زیر را اجرا کنید.

به نظر شما یک انسان اگر چند روز غذا نخورد خواهد مرد؟ جوابها متفاوتند اما اغلب افراد فکر میکنند اگر کسی ۲ الی ۳ هفته غذا نخورد خواهد مرد. خب این باور فاصله زیادی با حقیقت دارد. در واقع انسان با وجود اراده قوی و همراه با کمی آمادگی می تواند ماهها بدون غذا خوردن زنده بماند، منهای قسمت معنوی قضیه و اینکه بسیاری از سالکان اعتقاد دارند می توان از پرانا به طور مستقیم تغذیه کرد. علت فیزیکی این موضوع استفاده بدن از ذخائر غذایی خود به شکل قند (گلوکز و گلیکوژن) می باشد، اما این پایان ماجرا نیست. هنگامی که مواد غذایی ذخیره شده در بدن به اتمام می رسند بدن شروع میکند به تجزیه اندام های خودش یا به عبارت بهتر شروع می کند به خوردن خودش! اما نگران نشوید راز قدرت سلامتی بخش روزه های طولانی مدت دقیقا در همین قسمت است. چرا که بدن به صورت کورکورانه شروع به تجزیه خودش نمی کند بلکه اندام های حیاتی و با اهمیت بدن همیشه در امان هستند و بدن تنها بخش های غیر اساسی را تجزیه می کند و معجزه هوش بدن در این است که ابتدا به سراغ قسمت های معیوب و مشکل دار می رود، بخش هایی که کار خود را بدرستی انجام نمی دهند و باری برای سیستم بدن هستند. این بخش ها تجزیه و بصورت سوخت مورد نیاز بدن مورد استفاده قرار میگیرند و طبیعتا پس از پایان دوره روزه، همه این اندام ها دوباره بازسازی می شوند منتها این بار با سلول های تازه، قوی و کاملا سالم. این روش می تواند بسیاری ای بیماری ها و ناراحتی های مزمن را درمان کند. پس اگر می خواهید بدانید چطور چنین چیزی ممکن است به خواندن ادامه دهید.

کمک دیگری که روزه به بدن میکند استراحت اندام های گوارشی ست. معمولا معده و روده ها از فعال ترین بخش های بدن هستند که انرژی زیادی را برای خود اختصاص می دهند. در معنویت نیز چاکرای شبکه خورشیدی که مسئول تامین انرژی حیاتی بدن و به گونه ای همچون خورشید درونی است با این اندام ها در ارتباط است. روزه طولانی مدت به این اندام ها فرصت استراحت می دهد تا بدن قادر باشد انرژی ای که قبلا صرف این اندام ها می شد را برای بازسازی سلامت خود و افزایش انرژی عمومی مورد استفاده قرار دهد.

پس احتمالا برای افرادی که به دنبال پاکسازی کامل بدنشان هستند یا با مشکلات و بیماری های خاص جسمی و حتی روحی دست بگریبان هستند و روش های معمول پزشکی مشکل آنها را حل نکرده شاید بهترین گزینه روی آوردن به روزه ی طولانی مدت است. ولی برای استفاده هر چه بهتر از این روش نکاتی باید رعایت شوند که سعی شده در زیر به اهم آنها اشاره شود.

دقت کنید که روزه های طولانی مدت در ریاضت و چله  نشینی ها و تمرینات معنوی برای پاکسازی بدن و بازکردن چشم سوم نیز تاثیر بسزایی دارند که در این مقاله به آنها پرداخته نشده است و بهتر است دراین مورد با استاد خود مشورت کنید.

دستور العمل:

حالا ممکن است شما بخاطر مزایای این روزه و پاکسازی بدن دوست داشته باشید روزه طولانی مدت را تجربه کنید. اگر میخواهید از این تجربه حداکثر استفاده را ببرید باید تمام نکات زیر را کاملا رعایت کنید.

  • در تمام طول مدت روزه نباید هیچ ماده غذایی جامدی حتی کوچکترین چیز وارد معده شود چرا که هر شیئ جامدی کل سیستم گوارشی را به کار می اندازد و اثر روزه از بین می رود. در این مدت تنها مجازید از مایعات استفاده کنید و اثری از افطارکردن یا سحری خوردن نیست. در تمام طول مدتی که روزه هستید فقط آب (یا آب میوه های طبیعی می نوشید)
  • پایه ای ترین و ساده ترین روش روزه طولانی مدت، روزه آب می باشد. یعنی در این مدت فقط آب می نوشید. روش های پیشرفته تر شامل نوشیدن آب یک میوه یا ترکیبی از میوه های مختلف بسته به نیاز و سلیقه شماست.
  • در چند روز اول بهتر است از فعالیت های سخت بدنی خودداری کنید تا کم کم بدن با وضعیت جدیدش سازگار شود. بعد از آن می توانید کارهای عادی خود را از سر بگیرید.
  • همواره در طی روزه به علائم حیاتی خود از قبیل ضربان قلب و فشار خون توجه داشته باشید.
  • بهتر است دفترچه ای برای هوس های خود تهیه کنید یعنی هر وقت که هوس کردید چیزی بخورید در آن دفترچه یک تیک بزنید و صبر کنید تا هوس از بین برود. در پایان روز می توانید بشمارید که در روز چند بار هوس کردید و همین طور میتوانید با گذر روزها افزایش یا کاهش هوس های خود را مشاهده کنید. حتی اگر به هوسی تسلیم شوید نا امید نشوید و برنامه را تا روز تعیین شده ادامه دهید.
  • پس از اتمام روزه فورا شروع به خوردن غذاهای سنگین جامد نکنید. این کار می تواند به معده آسیب جدی وارد کند. ابتدا از خوردن غذاهای سبک مثل سوپ نرم و میکس شده شروع کنید و کم کم غذاهایی سنگین تر مثل گوشت و نان و … را اضافه کنید.

مدت زمان روزه طولانی:

من خودم از سنین پایین به خاطر اعتقادات معنوی که داشتم همواره در حال روزه گرفتن بوده ام. یکی از ریاضت هایی که تقریبا در تمام مکاتب و مذاهب وجود دارد روزه گرفتن است. اما اینکه چند روز روزه بگیرید بسته به آمادگی جسمی و بالاتر از آن آمادگی روانی شماست. از ۳ روز به بالا روزه طولانی مدت فوائد خود را برای شما خواهد داشت. پس باید از قبل با خودتان تعداد روزهایی که چیزی نخواهید خورد را توافق کنید. این تمرین علاوه بر پاکسازی جسم تمرینی برای تقویت اراده ونیروهایی باطنی است. در کندالینی یوگا به این روش تیر و کمان گفته می شود که در حین روزه کمان شما تا جایی که ممکن است به عقب کشیده و آماده پرتاب می شود.

پس با یک دوره کوتاه شروع کنید و خودتان را بسنجید. اگر اثر خوبی گرفتید می توانید این دوره را طولانی تر کنید. مثلا میتوانید با ۳ روز شروع کنید. دفعه بعد ۷ روز و پس از آن ۲۱ روز روزه بگیرید و همین طور هر بار دوره های ۷ روزه به آن اضافه کنید. فقط دقت کنید که ۴۰ روز حداکثر زمانی است که میتوانید روزه بگیرید و هرگز نباید از این زمان فراتر بروید.

در ضمن اگر مشکلاتی مثل زخم معده یا ناراحتی کلیه دارید بهتر است بسیار مراقب باشید.

نشانه های پاکسازی بدن:

یکی از بهترین نشانه های پاکسازی بدن، لایه سفیدی است که بروی زبان شما قرار دارد. اگر الان زمان زیادی از صرف غذای شما گذشته باشد بزودی می توانید این لایه سفید را بروی زبان خود مشاهده کنید. این لایه در طب چینی نشانگر سمومی است که در بدن شما وجود دارد. هنگامی که روزه کامل میگیرید (با همان شرط خوردن مایعات و وارد نشدن هیچ چیز جامد در معده) این لایه سفید شروع می کند به پاک شدن از روی زبان. ابتدا نوک زبان از این لایه سفید پاک می شود و همین طور عقب و عقب تر می رود. هر قسمت زبان مربوط به یکی از اندام های حیاتی است. به همین خاطر با عکس زیر می توانید بفهمید که هر روز کدام اندامتان در حال پاکسازی است.

شکل زبان و سلامتی
شکل زبان و سلامتی

همچنین در این عکس میتوانید پاک شدن این لایه سفید بروی زبان من را مشاهده کنید. فکر میکنم در این عکس حدود ۳۵ روز روزه آب به همراه هر روز یک لیوان آب گوجه و لیوترش، داشتم.

وضعیت زبان در حین روزه طولانی مدت با آب
وضعیت زبان در حین روزه طولانی مدت با آب

هنگامی که زبان شما کاملا قرمز شد یعنی بدنتان کاملا پاکسازی شده و و زمان شکستن روزه و بازگشت به سیستم طبیعی غذا خوردن تان فرا رسیده است.

سخن پایانی:

روزه همواره چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ مادی برای انسان ها حائز اهمیت بوده. روزه صرفا برای آگاهی از حال فقرا و بی نوایان نییست بلکه تمرینی است برای سلامت جسم و روح، خصوصا اگر به شیوه ای انجام شود که در گذشته و اعصار فراموش شده انجام می گرفته است. پس شما در هر شرایطی که باشید و هر نوع باوری که داشته باشید قطعا می توانید از مزایای بیشمار روزه بهره ببرید. فقط باید خودتان و بدنتان را بشناسید و در زمان درست و با روش درست اقدام به روزه گرفتن کنید. چه بسا خیلی ها که تلاش میکنند و سختی های زیادی را هم متحمل می شوند اما آنطور که باید و شاید به نتایج دلخواه نمی رسند.

امیدواریم مقاله امروز در این زمینه در ذهن شما جرقه کوچکی زده باشد و در این مورد بیشتر تحقیق و مطالعه کنید و در صورتی که روزه طولانی مدت را مناسب خود دیدید، دست به تجربه کردن آن بزنید.

در ضمن از کتابخانه راستمرد می توانید کتاب زنـده خـواری به روش بهبـود روشی نوین برای بهبودی را دریافت کنید. این کتاب یکی از بهترین کتب عملی در این زمینه هست که نویسنده آن موفق شده ابتدا با استفاده از روزه ۴۰ روزه تمام بدنش را از سموم پاکسازی کند و سپس با رژیم غذایی صحیح با استفاده از گیاهان و… موفق شده بیماری دیابت( قند) خود را درمان کند و در حال حاضر در سلامتی و انرژی کامل به سر می برد. این کتاب در مورد گیاه خواری، عوارض گیاه خواری غیر حرفه ای، خام خواری و لاغری، تغذیه سالم، تحوه صحیح روزه گرفتن و بسیاری مطالب دیگر صحبت میکند. قطعا شما نیز در این محیط آسیب زا که به مواد غذایی وایتکس و روغن پالم و انواع افزودنی های شیمیایی اضافه می کنند نیاز دارید راهنمابی درست برای تعذیه صحیح داشته باشید و هر چند شاید نتوانید آن را صد در صد اجرا کنید اما قطعا خواهید توانست گام های مثبتی در جهت سلامت خود و خانواده دلبندتان بردارید.

و فراموش نکنید یک انسان معنوی یک انسان سالم است. پس این شما و این کتاب پیشنهادی راستمرد:

healing-2

نوشته‌های مشابه

33 دیدگاه

  1. سلام و وقت بخیر. من تا بحال چندین بار برای روزه آب تلاش کردم ولی هر بار پس از یک تا یک و نیم روز از شدت سردرد مجبور به شکستن روزه شدم. شما چه راهکاری میتونید پیشنهاد بدید که بتونم از سردرد روزهای اول خلاص شوم؟ در ضمن این رو هم بگم که هفت ساله وگان هستم و قبل از گیاهخواری سابقه سردرد میگرنی داشتم که با خامگیاهخواری برطرف شد. متشکرم🙏🏻

دیدگاهتان را بنویسید