عشق بلاشرط چیست و چگونه میتوان به آن دست یافت؟

Love-Images-Wallpaper-Mobile-Compatibleعشق بلاشرط کاملا از آنچه که ما بعنوان عشق از خود نشان میدهیم تفاوت داشته و در واقع اکثر ما نمیدانیم که چیست. اکثر عشق های این روزها واقعاً عشق نیست بلکه درواقع شکلهای مختلفی از شیدایی، هوس، وابستگی، علاقه، آویزانی های دوطرفه و یا نیازهای خودخواهانه است.

عشق وافعی کمیاب است و بسیار با ارزش. لحظه ای که عشق بلاشرط را تجربه میکنید، لحظه ایست که احساس میکنید کاملاً دیده، فهمیده، بخشیده، پذیرفته و دوست داشته شده اید. این احساس بهترین و رهایی بخش ترین حسی است که تجربه میکنید.


ابتدا موثرترین و کاربردی ترین روش های جذب عشق را بخوانید.


عشق بلاشرط چیست؟

عشق بلاشرط یعنی دوست داشتن کسی یا چیزی بدون هیچ شرطی. بعبارت دیگر مهم نیست فردی را که دوست داریم چه میگوید، چه میکند، چه حسی دارد، چه فکر یا اعتقادی دارد. ما همچنان او را بدون هیچ شرط و قانونی دوست خواهیم داشت.

عشق بلاشرط میتواند به دیگر موجودات همچون حیوانها هم داده شود، ولی شاید مهم ترین عشق بلاشرط بتواند مستقیماً به خودمان  در شکل “عشق به خود” داده شود.

هرچه بتوانیم خودمان را بدون شرط بیشتر دوست داشته باشیم، بیشتر میتوانیم آنرا به بقیه نیز بدهیم. لائو تزو میگوید: وقتی خودت را میپذیری، تمام دنیا تو را خواهند پذیرفت.

عشق بلاشرط درست برخلاف عشق شرطی است. عشق شرطی از منیت می آید و نه از قلب.


مقاله مرتبط: راه هایی برای کاهش منیت


برعکسِ عشق بلاشرط که آزادانه داده میشود، عشق شرطی باید چیزی را در عوض بدست آورد. هروقت این نوع غلط از عشق بدست آورده شود تنها در آن صورت است که محبت، احترام و مهربانی داده خواهد شد.

عشق بلاشرط نامحدود و بدون مرز است و عشق شرطی محدود. عشق بلاشرط چیزی از دیگری نمیخواهد ولی عشق شرطی تنها وقتی که چیزی بدست آورد، میبخشد.

بدین ترتیب که:

من تو را دوست خواهم داشت اگر…(تو اینکار را بکنی، این را بگویی، اینرا فراهم کنی، به من این حس را بدهی)


مقاله “جفت روحی و یکپارچگی” را همین حالا مطالعه نمایید.


مقاله مرتبط: “از کجا بفهمیم که واقعا جفت روحی خود را پیدا کرده ایم؟”


عشق شرطی ذاتاً خودخواهانه و بر پایه ی  نفس و منیت است و تا زمانی دوام دارد که قوانین معین گفته نشده ای رعایت شوند. برخی از رایج ترین قوانین گفتخ نشده که شرطی بودن عشق را نشان میدهد را با هم میخوانیم:

تو را دوست دارم اگر…

-به خودت برسی و چهره ات را جذاب نگه داری

-موفق و مشهور باشی

-شغل و در آمد خوبی داشته باشی

-کاری را که من میخواهم انجام دهی و من بتوانم تو را کنترل کنم

-به چیزی که من اعتقاد دارم، معتقد باشی

-از عادت های بد من حمایت کنی

-چیزی یا کسی را فدای خواسته های من کنی و درست رفتار کنی

-تو هم مرا دوست داشته باشی

و بله، روابط شما با همسر، فرزندان، خانواده، دوستان و والدینتان میتواند همه تحت تاثیر این عشق شرطی باشد.

خیلی از ما اینطور روابط کم عمق را تجربه کرده ایم و باید با این حقیقت روبرو شویم.


مقاله “۹ نشانه از اینکه در رابطه عاطفی درست هستیم” را از اینجا بخوانید.


چرا ما بشدت به عشق بلاشرط محتاجیم؟

عشق بلاشرط در واقع چیزی است که ما بعنوان بشر به دنبال آنیم. مطالعات نشان داده که بدون عشق، نوزادان یا با اختلال عملکردی روانی و شناختی شدید مواجه میشوند و یا میمیرند.

عشق بلاشرط نه تنها برای سلامت روانی، عاطفی و جسمی مان ضروری است، بلکه برای رشد معنوی مان نیز حیاتی میباشد.

یادگیری اینکه چطور به عشق بلاشرط دسترسی یابیم مهم است چون بدون آن ما مثل گیاهانی که نور خورشید نمیگیرند، بیمار و حتی نا امید خواهیم شد.

این ناامیدی میتواند منجر به این شود تا به روابطی وارد شویم که مستقیماً به ما صدمه میزند مثلاً رویاهایمان را برای دیگران قربانی کنیم یا خوشبختی خود را بخاطر تایید دیگران، نابود کنیم.

چگونه عشق بلاشرط را تجربه کنیم؟

عشق بلاشرط نیازی به دریافت و تایید ندارد و نامحدود و پایان ناپذیر است. پس اگر میخواهید این عشق را تجربه کنید باید عادتهای شرطی خود را رها کنید.

در اینجا برخی از راههای خوب برای تمرین تجربه ی عشق بلاشرط به خود و دیگران آمده است:

۱. هرگاه حس ناخوشایندی تجربه میکنید، آنرا در آغوش بکشید و انکارش نکنید.

به ما از دوران بچگی یاد داده اند که احساسات منفی خود را ندیده گرفته و سرکوب کنیم. در صورتیکه مخفی کردن این حسها تنها باعث میشوند که آنها به قسمت “خود تاریک” ما بروند.

تمرین کنید که عوض اینکه با حسهایتان بجنگید یا جلوی احساساتتان را بگیرید و یا سعی کنید تا مصنوعی خودتان را خوشحال نگه دارید، احساساتتان را بپذیرید و به آنها بخاطر آنچه هستند و پیامی که بهمراه دارند، احترام بگذارید.


همین حالا بخوانید: “شوک روحی یا شکست عشقی چیست؟ معضل روابط عاطفی”


 ۲. حضور در لحظه را تمرین کرده و با بدنتان ارتباط برقرار کنید.

بدنتان چه حسی دارد؟ آیا شما احساس جراحت، خستگی، ناخوشایندی، عصبی بودن یا سنگینی در جایی از بدنتان دارید؟ سعی کنید که با حضور در لحظه این احساسات را بدون قضاوت مشاهده کنید.

نفسی عمیق بکشید و خود را ریلکس کنید. با مشاهده ی بدنتان و دادن آزادی به هر حسی که دارید، به سطح های عمیقتری از صلح دست خواهید یافت.

۳. از خود بپرسید:”آیا من دارم برای این رابطه شرط میگذارم؟”

صادق باشید.آیا رفتار و اعتقاد کسی شما را از دوست داشتنش منع میکند؟ اشکالی ندارد که به شخصی احساس عصبانیت یا نارحتی داشته باشید ولی دریغ کردن عشقتان، یک داستان کاملاً متفاوت است.

۴. چیزی را بدون هیچ انتظاری به کسی ببخشید

میتوانید این تمرین را هر روز انجام دهید.برای مثال میتوانید از کسی تعریف کنید، کاری برا ی کسی انجام دهید، نوبت خود را در صف به کسی بدهید، ویا به هر شکل دیگری که میتواند روز کسی را زیباتر کند، کمک کنید.

۵. از گیره ها و عقده هایی که شما را مسدود میکنند، آگاه باشید

گیره ها، زخم های درون ما هستند که هنوز درمان نشده اند. وقتی تلنگری بخورند، باعث میشوند که ما با عصبانیت، خود انزوایی و حتی نفرت، عکس العمل نشان دهیم.


“۱۱ تکنیک فوق العاده از فنگ شویی برای جذب عشق” را از اینجا بخوانید.


۶. دیگران را ببخش و خودت را آزاد کن

بخشش، بیش از هر چیز دیگری، حرکتی است برای رهایی خود از بار خشم و رنجش بر روی قلبتان.

درباره ی تمام کینه هایی که در خود نگه داشته اید، فکر کنید.

همچنین بخاطر داشته باشید که برای سلامتی خود، باید خودتان را نیز ببخشید.


مقاله مرتبط: “۵ دلیل که عشق از شما فرار می کند!”


۷. عشق به خود و دیگران را دقیقاً “همانطور که هستند” تمرین کنید.

عشق بلاشرط یعنی در آغوش کشیدن هرچیز خوبو یا زشت و ناخوشایند درباره ی خود و دیگران.به یاد داشته باشید که هیچکس کامل نیست و نخواهد بود. زندگی سفری دائمی برای رشد است.

دیگران را بر اساس اینکه چه شکلی هستند، چه دارند و چه میکنند، دوست نداشته باشید، بلکه دقیقاً همانجوری که در این لحظه هستند آنها را دوست بدارید چون آنها هم  مانند شما “لایق عشق” میباشند.

بدون هیچ شرطی دوست داشته باشید!


شما می توانید هم اکنون کامل ترین بسته جذب عشق موجود در اینترنت را از راستمرد تهیه نمایید:

نوشته‌های مشابه

26 دیدگاه

  1. با سپاس. متصورم عشق بلاشرط, شکل دیگری از حداکثر محبت یعنی “ایثار” و فداکاری است. عشق خدا نسبت به همه مخلوقاتش, سرمشقی زیبا برای این رویه است اگر شخصی بتواند با تمرین به عشقی در این حد یرسد یعنی در مقابل خدمتش هیچ نوع توقعی نداشته باشد و به کسی یا در جایی هم, عنوان یا بیان نکند. در چنین عشق حداکثری, منافع شخصی ملاک نیست بلکه مصالح و خوشبختی شخص مقابل, مورد نظر است. شخصی که به این مقام برسد فروتنی و پذیرش به معنای حقیقی را دریافته و از اینرو به خالق شانه می اساید و مسیرش پیمودن رد پای ان یگانه بی همتاست. این عشق به انسانیت است نه هر کسی که در لباس ادمی است. ایا شما از اندسته انسانهایی هستید که شادی و خوشبختی شخصی دیگر را برمنافع و خودخواهی شخصی ترجیح دهید؟ حتا اگر ان شخص فرد مورد نظر شما یرای یک زندگی مشترک باشد. ایا در یک رابطه می خواهید کسی را شاد و خوشبخت کنید یا شخصی شما را خوشحال و خوشبخت کند؟ توقعات خود را صادقانه با خود مطرح کنید… . مبنا رسیدن به مرحله قدیسی نیست بلکه مهم حرکت در این مسیر بی پایان و صادق بودن با خود است…

  2. عشق به یک چیز یا یک فرد (فرزند یا هر چیز معنوی یا غیرمعنوی) شکل تغییر یافته نیازهای ماست و البته بد هم نیست ، ولی “عشق” نیست . عشق یک حالت درونی است که به شخص یا چیز خاصی محدود نمی شود . هر زمان که فردی بر اساس نیاز ، سود ، خشم ، پول ، برنده شدن و … فکر و رفتار نکند ، می تواند در وضعیت ” عشق” باشد .

  3. اکثر والدین خودشون به طور شرطی به بچه عشق می ورزند و بچه براشون ابزاریه برای رسیدن به خواسته ها و آرزوها و تمایلاتشون. یعنی این نظریه که عشق همه والدین به فرزندانشون بی قید و شرطه، نادرسته.
    این مطلب خیلی برام جالب بود از اون جهت که فهمیدم من که یه نفر رو دوستش دارم حتی زمانی که این دوست داشتن هیچ سودی برام نداره و شاید عشق بی قید و شرط همین باشه.

  4. خیلی سخته تو این دوره زمونه بی قید و شرط دوست داشتن آدمها… من سالهاست دارم تلاش میکنم و میتونم بگم تا حدودی موفق شدم اما نه با همه و نه همیشه چون بعضی وقتها بی نهایت از دست اطرافیان و دوستان نزدیکم می رنجم بابت اینکه من بی قید و شرط براشون کاری انجام دادم ولی برداشت اونا اشتباه بوده و همه چی بهم ریخته!!

  5. بسیار مطلب عالی ای بود..سپاس از شما.
    من در واقع وقتی متوجه یه صدای متفاوت از درونم شدم و بعدا فهمیدم که خودبرتر من هست،دقیقا همین حس رو به من داد،صدایی از درونم که من رو با تمام خوبی ها و بدی ها،با تمام اشتباهاتم می پذیرفت..بعد از هر اشتباه شاید ناراحت شه ولی نه سرزنشی خواهد کرد نه از دوست داشتنش کم میشه..و اینطوری بود که من این صدا رو از بقیه ی صداهای درونم که اغلب سرزنشگر هستن تشخیص دادم.

    1. در واقع خیلی وقت ها پدر و مادر ها هم عشق رو برای بچشون شرطی می کنند که روش بسیار نامناسبیه .مثلا میگن اگه فلان کار رو نکنی و به حرفم گوش ندی دیگه دوست ندارم! و این یعنی آموختن عشق شرطی به کودک..باید در کنار اینکه تنبیه مناسبی برای بچه اتخاذ میشه تا از اشتباهش درس بگیره،بهش این اطمینان داده بشه که هنوز عشق پدر و مادرش رو داره..چنین بچه ای مطمئنا از لحاظ روانی بسیار سالم تر خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید