بررسی قانون ارتعاش و ارتباط آن با سلامت و رشد معنوی

در سال ۱۹۰۵ آلبرت انیشتین ثابت کرد که می توان ماده را به اجزای کوچکترش تجزیه کرد و هنگامیکه این عمل انجام می شود، ما به فراسوی دنیای ماده یعنی انرژی حرکت می کنیم.

ارتعاش خود را بالا ببرید

قانون ارتعاش یکی از قوانین موجود در طبیعت است که بیان می دارد هیچ چیزی ساکن نیست، همه چیز درحال حرکت است، همه چیز درحال ارتعاش است. ارتعاش پایین تر، ارتعاشی آهسته تر است و ارتعاش بالاتر، ارتعاشی سریعتر می باشد. تفاوت میان نمود فیزیکی، ذهنی، عاطفی و روحی هر چیز تنها تفاوت در سطوح ارتعاش انرژی یا فرکانس آن است. برای مثال، همانطور که ارتعاش ترس، خشم و ناامیدی در سطوح پایین رخ می دهد، ارتعاش عشق، لذت و قدردانی در سطوح بالای انرژی اتفاق می افتد.


بیان علمی ارتعاش

رایج ترین واحد اندازه گیری فرکانس و ارتعاشات، هرتز می باشد که به معنای چرخه ارتعاشی در ثانیه است. بنابراین ارتعاش ۴۶۰هرتز به این معناست که در هر ثانیه ۴۶۰ چرخه ارتعاشی اتفاق می افتد.


“هر آنچه ماده نامیده می شود، از ارتعاش تشکیل شده است”    دکتر مکس پلنک

امروزه در پیشرفته ترین بخش علم بیوفیزیک، دانشمندان متوجه شده اند که مولکول های بدن ما در حقیقت تحت کنترل فرکانس ها هستند.

در سال ۱۹۷۴ دکتر کولین مک کلیر، بیوفیزیست دانشگاه آکسفورد کشف کرد که فرکانس های انرژی در حال ارتعاش در انتقال اطلاعات در یک سیستم بیولوژِیکی، تقریبا صد برابر موثرتر از سیگنال های فیزیکی مانند هورمون ها و ناقل های عصبی می باشند.


ارتعاش، صوت و نور

ویالون و صوت

هرچند که اکثر فرکانس ها خارج از حیطه ادراکی معمول ما هستند، همه آنها می توانند بعنوان رنگ و صدا درک شوند. در رنگین کمان هفت رنگ وجود دارند و در موسیقی نیز هفت نت. برای مثال رنگ آبی بعنوان نت “دی” شنیده می شود که با ارتعاش ۵۸۷هرتز نوسان می کند. اما چیزی که جالب تر است این است که اگر یک فرکانس به قدر کافی نوسان کند، رنگ آن شبیه رنگ نور(سفید) خواهد بود.


تبدیل صدا به نور

طیف نور

اگر می خواستیم صدا را به نور تبدیل کنیم، تنها کافی بود که فرکانس آنرا ۴۰ اکتاو بالا ببریم. نتیجه این کار ارتعاشی خواهد بود با چندین تریلیون چرخش در ثانیه. پس اگر یک پیانیست می توانست کلیدی از پیانو را فشار دهد که خیلی بالاتر از ۸۸ کلید عادی پیانوست، آن کلید می توانست نور تولید کند. بدین شکل می توان مجموعه ای از انوار تولید کرد، همانطور که می توان مجموعه ای از صداها را بوجود آورد و این مجموعه به شکل رنگ های مختلف نور خواهند بود زیرا که با سرعت نور حرکت خواهند کرد.


E=M.C۲

پایه فلسفی و علمی قانون ارتعاش را می توان در فیزیک کوانتوم و تئوری نسبیت انیشتین یافت. انرژی با ماده و نور در ارتباط است. این همان فرمول معروف E=M.C۲  انیشتین است.

زمانی که دو فرکانس با هم برخورد می کنند، فرکانس پایین تر برای رسیدن به فرکانس بالاتر، ارتعاش خود را بالا می برد. این اصل رزونانس می باشد. با استفاده از این اصل ما می توانیم سرعت ارتعاش ملکول های بدن خود را توسط افکار و احساسات مثبتی همچون عشق، انسان دوستی، حفاظت از محیط زیست، شادی و سپاسگزاری بالا ببریم.


ارتعاش سلامتی

در بسیاری موارد مشاهده شده هنگامیکه ارتعاش انرژی های بدن بالاتر می رود از سلامت جسمی و روحی- روانی بیشتری نیز برخوردار می شویم و حتی بسیاری از بیماری ها و ناراحتی ها فقط و فقط با انرژی و ارتعاش مثبت کاهش یافته و از بین می روند، در حالیکه عکس این قانون نیز صدق می کند.

معمولا زمانی که از ارتعاش انرژی پایینی برخورداریم اغلب ناراحتی ها و دردهای جسمانی ما عود می کنند و سیلی از مشکلات و درگیری ها به سوی ما روان می شوند. بطور کلی وقتی ارتعاش اتم ها پایین می آید، جهان مادی سه بعدی خلق می شود ولی هنگامیکه ارتعاش آنها بالا می رود، ابعاد بالاتر آگاهی قابل دست یابی خواهد بود و هر چقدر که آگاهی ما بالاتر رود به روح و سرچشمه حیات نزدیکتر خواهیم شد.

آگاهی

“در آغاز تنها کلمه (ارتعاش صدا) بود”. انجیل

برگرفته از:

hiddenlighthouse.wordpress.com

نوشته‌های مشابه

16 دیدگاه

  1. سلام میخواستم یه موضوعی رو بیان کنم که مدتیه ذهنم رو مشغول کرده … نمیدونم به این مطلب ربط داره یه نه ولی من یک شب خواب بودم و حدود ساعت ۲:۳۰ بامداد بود که به آرامی چشم هامو باز کردم … بالای سرم یه سری نور زیبا دیدم که داشتن به دور هم می پیچیدن و در حال چرخش و حرکت بودن ! شبیه شفق قطبی یا شبیه همین تصویر متحرک این مطلب !
    کسی دلیل این موضوع رو می دونه آیا ؟
    خواهشا جواب بدید : )

    1. گاهی اوقات بین خواب و بیداری وارد ارتعاشاتی بالاتر یا دنیاهایی دیگه میشیم که تجربیات اونجا از جنس زمینی نیستن، خیلی اصیل و عمیق هستن و گاها پیام یا نشونه ای برامون دربر داره. بنظرم چشم سوم شما اون زمان باز شده، اگر با حس مثبتی هم همراه بوده میتونه نشون دهنده وجود نیروهایی خیر و مثبت اطرافتون بوده باشه.

      1. سلام مرسی از پاسخ تون : ) باید بگم که من همه ی چاکراهام بازن بدون اینکه تمرین خاصی داشته باشم … از بچگی مدام میترسیدم چون گاهی احساسات عجیبی بهم دست میداد یا گاهی که خواب بودم و نصفه شب بیدار میشدم به احتمال زیاد چیزای عجیبی میدیدم و میترسیدم اما تجربه ای که در بالا ذکر کردم جزء معدود تجربیات خوب من بود که حس خیلی زیبایی هم اون لحظه بهم دست داد

دیدگاهتان را بنویسید