چرا پاکسازی چاکراها و هاله انرژی اهمیت دارد؟

“پاکسازی چاکراها شما را  قادر می سازد تا بتوانید با احساس حضور بیشتری زندگی کنید.”

اگر درمورد پاکسازی یا به اصطلاح گشودن چاکراها چیزی نمی دانید، پیشنهاد میکنیم ابتدا حتما مقاله زیر را مطالعه نمایید:
باز کردن چاکراها چه فوایدی دارد؟ آیا خطری در این کار وجود دارد؟


همچنین مقالات زیر می توانند مکمل مقاله فعلی باشند:

تست چاکراها (کدام چاکرای شما باز می باشد)
چاکراها – خصوصیات و توانایی ها از زبان استاد کاظم پور مدرس دوره کندالینی یوگا
ویدیوهای مخصوص باز کردن هفت چاکرا


من (Jill Leigh ) به مدت 27 سال در حال مطالعه و کار بر روی چاکراها و هاله بوده ام، و قدردان این سال ها می باشم، چرا که دریافتم این عمل، ابزاری برای دست یابی به جوهره و قلب هر چیزی ست.

انرژی، سازنده و پدیدآورنده همه چیز است. همانطور که می دانید چاکراها میدان های چرخش انرژی در بدن انسان هستند. طی این سالها دریافتم که اگر بخاطر رفتاری بیهوده و نادرست و یا یک سیستم اعتقادی منسوخ به چالش کشیده شوم و یا اگر مساله و نگرانی یا مشکلی فیزیکی داشته باشم؛ می توانم با به کارگیری و پاکسازی میدان های انرژی، علت مسئله را ریشه کن نمایم. باید بدانید که در عالم مادی، هیچگاه از نظر فیزیکی و یا احساسی اتفاقی رخ می دهد مگر این که آن اتفاق، ابتدا به صورت انرژیک تولید شود.


در حالی که به راحتی می توانستم بیش از 100 دلیل برای اثبات ضرورت پاکسازی چاکراها و هاله بیاورم، به هفت مورد بسنده کردم. با یک مورد جایزه…

7_ چاکرای هفتم – چاکرای تاج سر یا ساهاسرارا
اگر میخواهید این جهان پذیرای شما باشد، بایستی چاکرای تاج خود را پاکسازی نمایید. چاکرای تاج منبع معنویت است.  این چاکرا، شما را به منبع و اصل یا به عبارتی به عالم بالا متصل می کند. پیوند و یگانگی با الوهیت و درک مسائلی چون جهان های موازی، با تعادل انرژی در محل چاکرای سر، عملی میشود. این چاکرا متاثر از انرژی هایی ست که آگاهی معنوی انسان را شکل می دهد و توانایی درک اتحاد و یگانگی با کل هستی را میسر می سازند. یک چاکرای تاجیِ پاک، به شما اجازه می دهد، در ارتباط عمیق با انرژی ها و منابع حامی و الهام بخش هستی باشید و زندگی معنوی قدرتمند و بااقتداری را تجربه کنید. اگر چاکرای تاج شما پاکسازی نشده باشد، می تواند کم کار یا پرکار باشد. اگر انرژی در بین چاکراها ، در این محدوده کم کار باشد، شما دائم در حال تفکر و انزوا هستید. سر به زیر، ساکت و گوشه گیر خواهید شد و نسبت به معنویت و مسائل متافیزیکی بی تفاوت خواهید بود. اگر این چاکرا پرکار باشد شما افسرده و غمزده خواهید بود. مدام در جستجوی معنا هستید اما نمی توانید میان هستی و وجود خودتان توازن برقرار سازید و همواره از درد و رنج متعالی عذاب میبرید. تقویت این چاکرا در سطوح پیشرفته، منجر به فعالسازی قدرتمند نیروهای ماورایی در فرد می گردد.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای تاج یا چاکرای هفتم (ساهاسرارا) و کارکرد آن


6_ چاکرای ششم – چاکرای چشم سوم یا آجنا
اگر می خواهید زندگی خود را کنترل کنید به پاکسازی چاکرای چشم سوم بپردازید. این چاکرا کنترل عملکرد سایر چاکراها را در دست دارد. چاکرای ششم در مرکز پیشانی شما، مولد ایده ها و محل بایگانیِ باورها و اعتقادات شماست. باورها و افکار شما می توانند بی اندازه گستردگی و توسعه پذیری داشته باشند و در برخی مواقع، محدودیت های ناخودآگاه را متحمل شوند. گفته می شود که این محل در میان چاکراها ، بارگاه عمیق ترین بخش وجودی انسان است. از طریق پاکسازی چشم سوم، شما قادر خواهید بود با روح و ناخودآگاهتان ارتباط برقرار کنید و کنترل ذهن و افکارتان را در دست خود بگیرید. بدون شک شما می خواهید که این چاکرا را پاکسازی کنید چراکه در صورت وجود اختلال در این چاکرا، ذهنتان شما را به هر جا که بخواهد، خواهد کشاند. همه ما از قدرت ها و قابلیت های بدون مرز ذهن بشر آگاه هستیم. تصور کنید که کنترل این سیستم قدرتمند از دست شما خارج شود. ممکن است اسیر ترس ها شوید و جرئت پذیرش تغییر را از دست بدهید. یا برعکس، کله شق و از خود راضی شوید و جاه طلبی های بی منطقی را دنبال کنید و سر از ناکجا آباد در آورید. با توجه به سرگذشتتان، نحوه ذخیره سازی انرژی درونی تان و چگونگی رشد افکار و عقایدتان، پتانسیل چاکرای آجنای شما، برای کنترل دنیای شما تغییر خواهد کرد.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای چشم سوم یا ششم (آجنا) و کارکرد آن


5_ چاکرای پنجم – چاکرای گلو یا ویهودها (ویشودهی)
اگر می خواهید میان انسان ها جایی داشته باشید، بایستی به پاکسازی چاکرای گلو بپردازید. چاکرایِ گلو شما، ابرازِ وجود قابل اطمینان و اصیل شما را میسر می سازد. اگر این چاکرا در شما متعادل باشد، زمانی که شما به راحتی بله می گویید منظور شما بله می باشد و زمانی که نه می گویید منظورتان نه است، شما منطقی و منسجم هستید. با این وجود، اصالتی که چاکرای پنجم برای شما به ارمغان می آورد، تنها مربوط به نه یا بله گفتن شما نیست، بلکه اغلب فضایی به منظورِ همتراز شدن و تعادل با سایر انسان ها را فراهم می سازد. این چاکرا باعث می شود بتوانید بیشتر و کامل تر، شکوه و جلالتان را ابراز کنید. باور کنید این حس فوق العاده ای است که اقتدار و شکوه شما، در میان سایر هم نوعانتان، همانی باشد که واقعا هست. در بین چاکراها یتان اگر این چاکرای شما کم کار باشد، دچار عدم اعتماد به نفس خواهید بود و ممکن است حتی باور نداشته باشید که شما بسیار باشکوه و باوقار هستید. انتشار انرژی در چاکرای گلوی شما به طور اساسی حالت وجودیِ شما را تغییر می دهد. بعد از پاکسازی چاکرای گلو، عمیقا در می یابید که چگونه است که یک موهبت و استعداد به راحتی در جهتی از اصالت و استقلال حرکت می کند. بدین معنا که می توانید حقیقتی از خودتان را ابراز کنید که همیشه احساس میکردید جایی درونتان پنهان شده بود.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای گلو یا چاکرای پنجم (ویشودهی) و کارکرد آن


4_ چاکرای چهارم – چاکرای قلب یا آناهاتا
صرفا پذیرفته شدن در دنیای انسان ها، برای زیستن در میان آنها کافی نیست. عمیق ترین نیاز آدمی نیاز به دوست داشته شدن و دوست داشتن است. اگر عشق در زندگی آدمی وجود نداشته باشد، قادر نخواهد بود که مدت زیادی دوام بیاورد. چاکرای قلب شما در مرکز قفسه ی سینه قرار دارد و محل عشق به خویشتن و عشق و دلسوزی برای دیگران است. در صورت کم کاری یا پرکاری این چاکرا، شما عشق را درک نخواهید کرد و نمی توانید احساسات و مهر و محبت را متوجه شوید. همچنین با تعادل در چاکرای قلب، قادر خواهید بود به مفهوم زوجیت پی ببرید و در روابط عاطفی تان موفق و محبوب شوید. این موضوع مهم تر از آن چیزی است که فکر میکنید. آیا تا بحال  تجربه کرده اید که به طور واضح این حقیقت را درک کنید  که “ما همه یکی هستیم؟!” این یک آگاهیِ قوی و زودگذر است. عملکرد نهاییِ چاکرای قلب در بین سایر چاکراها ، آگاهیِ فرد از یگانگی و اتصال به هر چیزی و هر کسی، می باشد. با تعادل در این چاکرا می توانید با طبیعت و کل کائنات احساس یکپارچگی داشته باشید و برای برقراری صلح و هارمونی، احساس مسئولیت کنید. پاکسازیِ چاکرای قلب غم و اندوه را رها می سازد و فضایی برای شفقت، حضور و توانایی های عاطفی و احساسی بالا را فراهم می کند.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای قلب یا چهارم (آناهاتا) و کارکرد آن


3_ چاکرای سوم – چاکرای شبکه خورشیدی یا مانی پورا
آیا تابحال پیش آمده که احساس ضعف و سستی در درونتان داشته باشید؟ بدانید که استعدادها و قابلیت های بسیاری دارید اما اقتدار کافی برای بلند شدن و تصمیم گرفتن در خود نمی یابید. اگر چنین بوده پس دلیل کافی برای اقدام به پاکسازی چاکرای شبکه خورشیدی را بدست آورده اید. چاکرای سوم شما، مرکز ” انجامش بده “ ی شما می باشد! تعادل در این چاکرا، جریان های انرژی را به منظور حمایت از شما در مواجهه با زندگی، جاری می سازد. چاکرای سوم شما در میان سایر چاکراها مرکز واقعی زندگی شماست. به این معنا که تفکر منطقی و اقتدار حقیقی را در شما به گردش در می آورد. پاکسازیِ چاکرای سوم مسبب سرزندگی و افزایش توانایی برای تکمیل وظایف، ایده ها، تجربیات و فرصت ها می باشد. زمانی که پاکسازی انجام شد، چاکرای سوم شما به مانند دیگی پر بار است، که با خواسته ها و نیات شما هماهنگی و تطابق دارد. به شما اعتماد و اتکای بنفس می بخشد و نهایتا شما را قادر می سازد تا خودتان را بشناسید. استعدادها و افسانه شخصی تان را بیابید و همچنین اجازه نمیدهد که با ذهن خود، در جهت رسیدن به اهدافتان موانع پوچ بتراشید. به عبارتی ندایی را در شما هوشیار میکند که به شما می گوید: “تو میتوانی” و این برای شما به یک باور قلبی_نه یک تلقین_ تبدیل خواهد شد. بزودی در می یابید که آنچه که آرزویش را داشته اید را با دست های خودتان عملی کرده اید و واقعا به همان قدرتمندی بوده اید که بتوانید خواسته هایتان را به واقعیت بدل کنید.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای شبکه خورشیدی یا سوم ( مانی پورا) و عملکرد آن


2_ چاکرای دوم – چاکرای خاجی یا سوادهیستانا
آنچه که حتما درمورد چاکرای خاجی می دانید، ارتباط آن با روحیات و وضعیت جنسی است. کم کاری و پر کاری این چاکرا، هر دو، مشکلات مختلف جنسی برای شما بهمراه خواهد داشت. ممکن است اصلا میل و رغبتی به ارتباط جنسی نداشته باشید یا برعکس شهوت ران و تنوع طلب شده و کنترل امیال خود را از دست بدهید. سلامت جنسی، میل به تولید مثل و تمایل به وفاداری در رابطه، با تعادل در چاکرای جنسی میسر می شود. از طرفی، چاکرای خاجی یا چاکرای جنسی در میان سایر چاکراها ، مرکز احساسات و حال و هوای شماست. در واقع این چاکرا محل اقامت احساسات خودتان است اما با این حال، اغلب، بر احساسات دیگران متمرکز می شود و شما را درگیر حال و هوای دیگران میکند. یک چاکرای خاجی نامتعادل، افرادِ سرپرست، همدل و حساس را بوجود می آورد. این مطلب بسیار مهمی است. آیا درمورد افراد حساس به انرژی چیزی شنیده اید؟ در جایی که همدردی با احساسات دیگران، به شما احساس امنیت می بخشد اما بتدریج در می یابید تلاشی که برای بازگرداندن انرژی از دست رفته دیگران صرف کرده اید، به هدر رفتن انرژی خودتان منجر شده است. این باعث فرسودگی شما خواهد شد. حتی می تواند منجر به انواع  مشکلات گوارشی، خود ایمنی، و… گردد. پاکسازی چاکرای دوم، شما را به خانه، به سمت آگاهیِ احساسیِ خودتان رهنمون می سازد، و شما را خودکفا می کند. اجازه می دهد دیگران مسولیت احساسات و تجارب خود را بر عهده بگیرند. بسیاری از مسائل عاطفی که مدت هاست شخص درگیرشان است، نظیرِ اضطراب، افسردگی، خشم، ترس، فوبیاها، وحشت و… می توانند از طریق تمرین منظم پاکسازیِ  چاکرای دوم برطرف شوند.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای جنسی یا دوم (سوادهیستانا) و کارکرد آن


1_ چاکرای اول – چاکرای ریشه یا مولادهارا
برای درک اهمیت پاکسازی این چاکرا، کافیست به زندگی بر روی کره زمین بیندیشید. شما بر روی زمین به جذب پرانا می پردازید. این جذب از طریق چاکرای ریشه انجام می شود. به شما جسمی داده می شود و چاکرای ریشه مسئول ارتباط شما با بدنتان است. هر فعالیت فیزیکی و کنش جسمی، به چاکرای اول مربوط است. در واقع چاکرای اول شما در میان سایر چاکراها ، انرژی را برای برآورده شدن نیازهای فیزیکی شما به گردش در می آورد.  مثلا همه ما بخوبی می دانیم که برای زندگی در دنیای امروز، پول نیاز مهمی به شمار می رود. عدم تعادل در این چاکرا باعث می شود نتوانید زندگی مالی موفقی داشته باشید.
آسیب های دوران کودکی که بخشی از تجربه ی شخص بوده است، می تواند فرآیند برآورده ساختن نیازها را با دشواری رو به رو کند. زمانی که اولین چاکرا را تمیز می کنید، می توانید یاد بگیرید که به نیازها و خواسته های خود از طریق مسولیت پذیری موثر و قدرتمند دست بیابید. قدرت و مسئولیت پذیری لازم برای برآوردن نیازهای عمومی جهت زندگی روی زمین، از جمله نیاز به مسکن، خوراک و پوشاک مناسب، ثروت و… با پاکسازی چاکرای اول، مهیا خواهد شد. دقت کنید که که اگر چاکرای ریشه تان را پاکسازی نکنید، احساس ترس دائمی شما را رها نخواهد کرد. چاکرای ریشه کم کار، احساس ترس را به ناامیدی و عدم اقتدار نفس تبدیل می کند. پرکاری در این چاکرا نیز ترس شما را بصورت انرژی خشم، عصبانیت و مال اندوزی به چرخش می اندازد.


مقاله مرتبط: آشنایی با چاکرای ریشه یا اول (مولادهارا) و عملکرد آن


* به یاد دارید که قول جایزه ای را داده بودم؟

هاله ی شما زمینه استعدادهای نهانیِ شماست. پاکسازی هاله نیز مانند چاکراها ضروری است چراکه هاله، ارتعاش و جریان مداوم انرژی است که آماده کنترل، خلق و ظهور خلاقیت در زندگی ست. از طرفی هاله می تواند مخزنی از الگوهای مخرب باشد که مانع خلاقیت و توانایی شما برای داشتن هر آن چه می خواهید می شود. الگوهایی نظیرِ:

  • * رفتارهای تکراری یا برنامه ریزی شده و شرطی
  • * کارمای منفی با افراد (مسائل ناخواسته ای که بین شما و دیگران است)
  • * توافقات و قراردادهای غیرضروری. توافقات و قراردادها شامل تجارب و تعاملاتی هستند که در طول هر دوره از زندگی انتخاب کردید و نقش بزرگی را در تکامل شما بازی کرده اند.

زمانی که شما این الگوها را در زندگیتان فعال می کنید، انرژی که از مخزن هاله ی شما به سمت چاکراها جاری می شود، در جهت عکس سعادت شما خواهد چرخید و حقیقت شما پنهان شده و در غالب همین الگوها ظاهر می شوید. پاکسازی و رهایی این الگوها، شما را قادر به زندگی با حضور بیشتری می نماید و شما انتخاب می کنید چگونه به هر الگو پاسخ دهید. پس از آن می توانید روابط خود را با اعتبار و اصالت بیشتری پیش ببرید و استعدادهای حقیقی خود را هویدا سازید.

در نهایت باید یادآوری کنیم که پاکسازی چاکراها و هاله برای زندگی هر انسانی حیاتی است. برای پاکسازی اصولی چاکراها و هاله، زیر نظر استاد، میتوانید در دوره کندالینی یوگای راستمرد شرکت نمایید.


https://spiritualityhealth.com/articles/2018/03/12/7-reasons-for-clearing-your-chakras-and-aura

نوشته‌های مشابه

24 دیدگاه

  1. با سلام و آرزوی موفقیت
    مطالب ارزشمندی در این سایت میتوان یافت، بابت همه اینها از همگی شما به نوبه خودم سپاسگذارم.
    در مورد چاکراها از چه سنی میتوانیم بر این موضوع تمرکز کنیم و به بچه هایمان هم آموزش بدهیم، یا به دوستان توصیه کنیم .
    وآیا اگر از کودکی فرزندانمان را وارد این مقوله آموزشها کنیم دچار مشکلاتی میشوند؟یا بقولی برایشان مفید است؟

دیدگاهتان را بنویسید