مراقبه روی زیبایی ها و تاثیرات شگرف آن

مراقبه روی زیبایی ها و تاثیرات شگرف آن


833400

دوستان عزیز، در اینجا می خواهم شما را با نوع دیگری از مراقبه آشنا کنم که مراقبه روی زیبایی ها می باشد. برای مشاهده انواع دیگر مراقبه و مزایای آن مقاله آشنایی با مراقبه و مزایای علمی و عملی آن را بخوانید.

 زیبایی از اصلی ترین کیفیات روحی ماست و توجه آگاهانه به آن یا همان مراقبه روی زیبایی ها مزایای دربر دارد که شاید از خواندن آنها تعجب کنید ولی به شما قول می دهم که پس از تمرین آن، به مرور تمامی این تاثیرات را در خود بیابید:

  1. بالا رفتن انرژی و ارتعاشات مثبت
  2. افزایش حس شادی، علاقه و امید به زندگی
  3. رهایی از افکار منفی، استرس ها و نگرانی ها
  4. شکوفایی خلاقیت
  5. بالا رفتن ارتعاش عشق در زندگی (عشق به همه چیز)
  6. ارتباط مستقیم با سرچشمه حیات
  7. کشف رازهای موجود در طبیعت و هستی
  8. دریچه ای برای ورود به تجربیات معنوی
  9. ورود به وادی حیرت، شناخت بیشتر خداوند و احساس نزدیکی بیشتر به او
  10. برخواستن حس ستایش و شکرگزاری از اعماق وجود که همان عبادت است
  11. و بسیاری مزایای دیگر که آنها را خود کشف خواهید کرد…

مقاله مرتبط: “۴۵ راه برای آنکه از زندگی نهایت لذت را ببرید 


309232_485113654882012_1945303888_n

ما بصورت معمول بقدری درگیر ذهن و افکار خود هستیم که فقط کلیات هر چیز را می بینیم. گاهی حتی آن کلیات را هم نمی بینیم، مثلا بارها از مقابل چیزی عبور می کنیم ولی آنرا نمی بینیم و یکبار که به چشممان می آید از اینکه تا آن وقت آنرا ندیده ایم متعجب می شویم!

چقدر برای شما پیش آمده تا مقابل یک درخت، یک گل، یک حیوان یا کودک بایستید، به جزئیات زیبایی آن توجه کنید و ناخودآگاه لبخندی از ته دل بزنید و زبان به ستایش آفریدگار باز کنید؟!

هر چقدر بیشتر درگیر ذهن و نفس باشیم، بیشتر از این تجربیات دور خواهیم بود. ما انسان ها به هرجایی سرک می کشیم تا از حقیقت چیزی بفهمیم، دائم در طلب داشتن تجربیات معنوی و متفاوت هستیم، حتی گاهی کنجکاوی مان ما را برای تجربه و درک جهان های دیگر و موجودات ماورایی تحریک می کند، اما حقیقتا چقدر از همین دنیای خودمان روی زمین، وجود خودمان، طبیعت و موجودات اطرافمان و رازهای پنهان درون آنها آگاهیم؟!

بارها گفته ام و باز هم می گویم؛ پروردگار همه چیز را در طبیعت برای ما قرار داده است، از مایحتاج بدن فیزیکی گرفته تا رسیدن به خودشناسی و خداشناسی. طبیعت همواره بزرگترین استاد، راهنما و دوست انسان بوده است. پس هرچقدر به آن نزدیکتر شوید از کمک هایش بیشتر بهره خواهید برد.


مقاله مرتبط: “تکنیک معجزه بخش رها سازی و درمان عمیق روح و روان


Bleeding-Heart-most-beautiful-flower

با خودتان عهد کنید که از این پس با توجه بیشتری به زیبایی های پیرامون خود نگاه کنید و به جزئیات آنها توجه کنید. حتی پیشنهاد میکنم تا جایی که امکان دارد از گل ها و گیاهان و درختان مختلف تهیه کنید و طبیعت را به خانه خود بیاورید. هر از گاهی وقت بگذارید و به کوچکترین اجزای آنها، بزرگ شدن، باز شدن جوانه ها و غنچه ها، تغییر رنگ و زوال آنها با دقت توجه کنید. به آنها عشق بدهید و از آنها چندین برابر عشق و انرژی بگیرید و خودتان را در این تجربه رها سازید.

 زیبایی تنها با حس بینایی قابل دریافت نیست، بلکه با تمامی حواس خود می توان آن را درک کرد. می توان با گوش فرا دادن آگاهانه به یک آواز یا موسیقی زیبا یا صداهای طبیعت، از خود بی خود شد، یا با بوییدن عطر گل ها و درختان یا لمس لطافت یک گلبرگ، حتی می توان با چشیدن آگاهانه طعم غذاها به درک زیبایی رسید.

اکنون از شما میخواهم برای سه دقیقه هرکاری دارید کنار بگذارید، همه افکارتان را رها کنید و با تمام وجود و توجه، به ویدئوی زیر نگاه کنید. اجازه بدهید تا این زیبایی ها به عمق روحتان وارد شود و شما را تلطیف و عاشق کند.


meditation

نوشته‌های مشابه

29 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید