شرف شمس

زمان دقیق شرف الشمس در سال ۹۷ و کارهایی که باید انجام داد

با فرارسیدن فروردین هر ساله برخی ایرانیان به شور و تکاپوی پیدا کردن زمان دقیقا شرف الشمس می افتند که معروف است هر ساله در 19 فروردین اتفاق می افتد و نزدیک به این زمان یا پس از آن هم دکان های بسیاری برای فروش شرف الشمس اصل به راه می افتد. هر چند تاثیرات انرژی های سیارات بر زندگی ما انکار ناپذیر است اما بشخصه فکر می کنم که در مورد اثرات شرف الشمس زیاده روی شده. خودم هم سالی، بر اساس تمام آداب و رسوم ذکر شده، تجربه شرکت در مراسم شرف الشمس نویسی را داشتم که صادقانه بگویم هیچ نتیجه ای از آن حاصل نشد. ولی به هر تقدیر در این پست قصد دارم بخشی از تجارب و اطلاعات معتبر در این مورد را با شما به اشتراک بگذارم:

آیا شرف الشمس حقیقت دارد؟ و فلسفه آن چیست؟

بر اساس تعاریف ستاره شناسی هر یک از سیارات هفتگانه (در این تعاریف سنتی خورشید نیز سیاره به حساب می آید) در یکی از خانه های دایر البروج به اوج قدرت خود می رسد یا به اصطلاح به شرفش می رسد. در این میان خورشید در برج حمل به اوج قدرت خود می رسد و بر اساس ستاره شناسی اسلامی در 19 درجه برج حمل که گویا در گذشته معادل 19 فروردین بوده این قدرت منتها درجه خود است. و زمان مناسبی است که این انرژی های خورشیدی که برای ثروت و سلامتی و موفقیت موثرند را در چیزی یا شیئی ذخیره کرد تا این انرژی در تمام طول سال همراه باشد.

زمان دقیق شرف الشمس چیست؟

همان طور که در بالا گفته شد هنگامی که خورشید وارد 19 درجه برج حمل می شود، شرف الشمس آغاز می شود که برای هر سال و هر مکان باید جداگانه محاسبه شود. البته این محاسبات بر خلاف گذشته اصلا پیچیده نیستند و شما به سادگی می توانید با نرم افزارهای ستاره شناسی ورود خورشید به 19 درجه برج حمل و زمان دقیق آنرا مشاهده کنید. عکس زیر با استفاده از نرم افزار zet lite زمان ورود خورشید به برج حمل برای شهر تهران را نشان می دهد که ساعت 2:21 دقیقه صبح (بعد از نیمه شب) روز 20 فروردین هست. همچنین ورود به 19 درجه و 19 ثانیه برج حمل که گفته شده اوج انرژی خورشید است در ساعت 10 و 10 دقیقه صبح همان 20 فروردین اتفاق می افتد.

شرف الشمس

البته لازم به ذکر است که همه با این محاسبات موافق نیستند و روش های دیگری را برای این کار انتخاب می کنند یا مثلا شاخه های دیگر ستاره شناسی زمان های دیگری را برای شرف الشمس توصیه می کنند مثلا در ستاره شناسی هندی شرف الشمس را مطابق با زمان ورود خورشید به 10 درجه برج حمل می دانند (معادل 11 فروردین برای تهران).

در زمان شرف الشمس چه کنیم؟

اگر این سوال را می پرسید احتمالا به این معناست که در این امور تجربه خاصی ندارید و شاید بهترین کار برای شما این باشد که جز مراقبه و مدیتیشن هیچ کار خاصی انجام ندهید. اما اگر اصرار دارید گزینه های دیگری که در اختیار شماست یکی مراقبه با فرشته مقرب روز خورشید یعنی حضرت میکائیل می باشد. همچنین اگر در دوره قانون جذب راستمرد باشید می توانید با روش آموزش داده شده در آنجا یک مهرواژه خورشیدی برای سلامتی و ثروت برای خودتان بسازید. مطمئن باشید هیچ نیازی به رسم علائم عجیب و غریب که معنای آنها را نمی فهمید یا گفتن ذکرهایی که با آنها آشنا نیستید وجود ندارد. مهم ترین چیز این است که انرژی درونی خود را بالا ببرید و به طریقی که برایتان ساده تر است با انرژی خورشید مرتبط شوید.

آیا می توان شرف الشمس خرید؟ راه تشخیص شرف الشمس اصل از غیر اصل چیست؟

خیالتان را راحت کنم شرف الشمس اصلی در بازار وجود ندارد. زمان اوج شرف الشمس تنها یک ساعت است و میزان انرژی یک انسان تنها برای نوشتن یک شرف الشمس یا حداکثر دوتا کفایت می کند. پس هیچ انسان عاقلی 1 شرف الشمس که با زحمت و انرژی خودش خلق کرده و تا یکسال قرار است همراهش باشد را نمی فروشد. پس یا باید خودتان برای خودتان چیزی بسازید یا اینکه کلا این قضیه را رها کنید.

نتیجه گیری:

همان طور که در ابتدای مقاله گفتم به شخصه از این موضوع نتیجه ای نگرفتم اما معتقدم چیزهایی هست که ورای درک ماست و همیشه باید محک آزمایش به میان آید. پس اگر تا بحال این موضوع را تست نکرده اید شاید یکبار امتحان کردن آن بد نباشد، آن وقت خودتان با تجربه دست اول می توانید این موضوع را رد یا تایید کنید.

با امید به اینکه این مقاله کوتاه ذهنتان را در این مورد روشن کرده باشد.

نوشته‌های مشابه

17 دیدگاه

  1. عجب…. پس اینهمه که سفارش ساخت میگیرن همشون بادفناست.کاش یکمی به خودشون بیان بدونن که کارما برگشت داره.کمتر مردمو بزارن سرکار.سپاس از این مطلب مهم.چون من خودم از طرفدارای پروپاقرص سنگها و انرژیاشونم.

    1. تو دوره جذب توضیح داده شده. ولی جمله توی مقاله رو تکرار میکنم اگه نمیدونید چطور این کارو بکنید بهترین کار اینه که هیچ کاری نکنید و به همین مراقبه اکتفا کنید. چون این کار تخصصی و پیچیده ای هست و در زمان کوتاه نمیشه یاد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید