روشن بین چه کسی ست؟ تفاوت آن با پیشگو در چیست؟

آیا توانایی روشن بینی حقیقت دارد؟

روشن بینی چیست؟ ممکن است با شنیدن این اصطلاح، به فکر کسی بیفتید که دارای ادراکات چشم سوم قدرتمند است و دائما آینده را پیش گویی می کند. اما این همه ی واقعیت نیست. همه ی سوال های شما در مورد روشن بین بودن در این مقاله پاسخ داده خواهد شد. 


روشن بینی چیست؟

یکی از قدرت های روحی که برخی از آن بهره مندند، توانایی روشن بینی است. روشن بین کسی است که اطلاعات شهودی و درونی را به صورت بصری دریافت می کند. یعنی در قالب تصاویر و نمادها، به آگاهی از مسائلی نایل می شود که مردم معمولی قادر به دانستن آنها نیستند. برخی از افراد این اطلاعات را به صورت شنیداری دریافت می کنند و برخی دیگر از راه تجارب دیگر به این آگاهی میرسند.


مقاله مرتبط:”روشن بین بودن چگونه است و چه پرسش هایی پیرامون آن وجود دارد؟


به طورکلی چهار راه برای دریافت اطلاعات شهودی وجود دارد. 

بصورت دیداری و بصری “Clairvoyant”

از طریق شنوایی “Clairaudience”

از طریق احساس کردن و لمس کردن “Clairsentience”

از طریق الهام یا همان شهود “Claircognizance”

هم اکنون می توانید با شرکت در دوره “ارتباط با راهنمایان درون با کمک چشم و گوش درونی” ، به تقویت تخصصی دو مهارت روشن بینی و روشن شنوایی در خود بپردازید.


آیا پیشگو و روشن بین به یک معنی هستند؟

نه. در طول سال ها مردم از این دو واژه به جای یکدیگر استفاده کرده اند اما به یک معنی نیستند. بعضی از پیشگوها اصلا روشن بین نیستند. آن ها دانش شهودی را به روش های خودشان دریافت می کنند. یادتان هست که در ابتدای مقاله  گفتم چهار راه برای دریافت اطلاعات وجود دارد و دریافت اطلاعات به صورت دیداری تنها یکی از آن راه هاست.

پیشگو ها علمی آمیخته از دریافت های درونی و مطالعات اکتسابی دارند. یک پیشگو ممکن است از علم ستاره شناسی و ساعات سیاره ای (هوروسکوپ)، علم اعداد، علم حروف، کارت های فال گیری (مانند تاروت)، فراخوانی فرشتگان، جادو و احضار و… استفاده کند تا به توانایی مشاهده آینده نایل شود.

بنابراین دقت کنید که روشن بین بودن و گشودن چشم سوم، لزوما به معنی دیدن آینده نیست.


مقاله مرتبط: “پیش آگاهی چیست؟ چگونه می توان با پیش آگاهی، آینده را پیش بینی کرد؟


آیا همه روشن بین ها چشم سوم باز دارند؟

نه همیشه. بعضی مواقع روشن بین ها ممکن است چیزی مانند یک فیلم را در چشم ذهن شان مشاهده کنند و گاهی اوقات هم ممکن است تنها چند تصویر مختلف از هم را رویت کنند. این دریافت ها می توانند موقت باشند و صرفا در حین آن تجربه چشم سوم گشوده می شود و دوباره فرد به آگاهی عادی خود باز می گردد. البته باید توجه کنید که تصاویر همیشه معنای مستقیمی در بر ندارد و اکثرا دارای نمادهایی در خودشان هستند.


مقاله مرتبط: “۱۴ نشانه ی باز شدن چشم سوم


چشم سوم چیست؟

چشم سوم عبارتی است که برای چاکرای موجود در بین دو ابرو (چاکرای ششم) به کار می بریم. هنگامی که چشم سوم شما گشوده می شود، شما چیزهایی را خواهید دید که بطور عادی قادر به دیدن آنها نبوده اید. به این ترتیب است که روشن بین خواهید شد. البته نباید این پدیده را با خرافات و شایعات اشتباه بگیرید. این توانایی یک اتفاق معمولا نامحسوس است. بطوری که بعضی افراد آنرا جدی هم نمی گیرند. مانند تصویری که پشت چشمان بسته تصور میکنید. بنابراین از این اسم دچار ترس و اضطراب نشوید. مطمئن باشید که هر آنچه تاکنون درباره آن از منابع نامعتبر شنیده اید دروغ و خیالبافی بوده است. اگر همچنان دچار ترس هستید، این مقاله را حتما بخوانید.

بهترین راه گشودن چشم ذهن، استفاده از تجسم و مراقبه است. تمرین مراقبه مداوم، تمارین گشودن چاکراها، و تمارین روشن بینی که راه های رسیدن به این قدرت هستند، همگی در راستمرد ارائه داده شده اند.


منبع: https://www.psychic-readings-guide.com/what-is-a-clairvoyant/

نوشته‌های مشابه

11 دیدگاه

  1. با سلام و سپاس
    گمان دارم این مقاله با توجه به موضوع حجیم و گسترده (و درک محدود من از هر پدیده ای) یدون تردید یکی از بهترین مقالاتی است که در این محدوده کم, در راستمرد منتشر شده است.
    عصر ما نمایشگر تلاشی همگانی بر گستردگی جهل و تمرکز بر خرافات است نگاهی کوتاه به اهداف دوران صد ساله پیدایش اموزش و پرورش نوین نیز بر این شیوه بوده که از دوران دبستان تا اتمام دوره متوسطه, مداوم بر حجم کتابهای درسی بدون محتوا و کاربرد (که نه بدرد این دنیا می خورد و نه اخرت) افزوده شود تا جوانان از خواندن کتابهای مفید که به اگاهی انان از چگونگی زندگی و اشکال تعامل با ان, دور شوند خاطرات ناخوشایند انها از شب و روزهای قبل از امتحانات, به خصوص کنکور, تبدیل به تابویی می شود که انها را علیرغم تمایل, از اگاهی دور و بیزار می کند.
    میل به خرافات و جهل که چگونه می شود یکروزه به پولی فراوان و اگر نشد به معنویات عظیمی که انها را از خواسته های گاه بر حق شان, دور کند شعله می کشد و خرمن شاد جوانیشان, طعمه خوبی می شود برای سوداگران.
    مطلب با تاکید بر تمرین بر موارد تمرکز و مراقبه همراه با یادگیری (اگاهی تا هوشیاری), متصورم می خواهد یاداوری کند که به دست اوردن (روشن بینی) در گروی از دست دادن (لذت های احمقانه و زودگذر) است…

  2. با سلام و سپاس
    هر روز تا وقت خواب شب, ما شاهد اتفاقات و جریانهای متفاوتی برای خود و دیگران هستیم که ممکن است برای ما معنی خاصی نداشته و در نهایت این جریانات را به دو دسته خوش شانسی یا بدشانسی, تقسیم کنیم ولی عده ای بر اساس اگاهی و مراقبه (سکوت ذهن) به این وقایع با دیدی دیگر نگاه می کنند که از تمرینات ویژه و مستمر انها ناشی می شود انها پیش گو نیستند بلکه فقط به سلاح روشن بینی, مجهز هستند انها این قدرت را دارند تا بر اساس شواهد, اینده را روشن تر ببینند این عده هر روز بر توانایی شان افزوده می شود این دیکر خرافات و اینه بینی نیست (ان چرندیاتی که به ما یاد داده اند یا خورانده اند) این یک مرحله از رشد و تعالی به سوی ان یگانه است نه جای او نشستن.
    متصورم مقاله بسیار روشن و واضح پیام خویش را می رساند نیاز به کمی پیش اگاهی دارد که سر زدن به مقالات قبلی همین رسانه یا رسانه های مشابه, شاید کمک کند.
    هوشیاری یا روشنیده گی و تجربه بر معنای شهود, برای خدمت به سایر انسانها و موجودات در این کره خاکی و اگر امکان داشته باشد فراتر از ان است و ارتباطی با جوابگویی به کنجکاوی های (معمولا جنسی) انسانی و تمایلات این دنیایی ما ندارد.
    .البته که قصد جسارت نداشته و ندارم صحبت بر اساس ان چیزی است که بنام راه و روش خوشبختی به ما اموخته اند و در می مانم که چرا اینقدر ناراضی و تا خشنود وجود دارد؟ هیچ موقع هم به دنبال چرایی سئوالات خویش نیستم که مثلا, من کیستم؟ از کجا امده ام؟ برای چه امده ام؟ و به کجا خواهم رفت؟ حتا پرسش هایی در مورد قرن معاصر و شیوه زندگی کنونی انسانها, که چرا انسان در پنجاه سال گذشته حدود شصت درصد از گونه ها و محیط زیبایی بنام کره زمین را که در میلیونها سال, تکامل به این حد رسیده است را با طمع و کینه ورزی به شوره زار مبدل میکند مگر ادم خانه ایی را که در ان زندگی می کند به اتش می کشد؟ تکلیف نسل های اینده چیست؟!!
    ولی متاسفانه همه پرسش ها و خواسته های من از این دنیا, بر مبنای خودخواهی من است و اینکه به من چه می رسد؟ که البته تا حد معقولی, شاید لازم است ولی همین حد و مقدار را, چه کسی می تواند تعریف کند؟

دیدگاهتان را بنویسید