| |

تکنیک معجزه بخش رها سازی و درمان عمیق روح و روان

تکنیک رها سازی چگونه می تواند درمانی برای روح شما باشد؟

تکنیک رها سازی

هر لحظه از زندگی ما نیازمند رها سازی لحظه ی قبل از آن است.

به طبیعت نگاه کنید و متوجه می شوید که چگونه دائما به رهاسازی مشغول است. حتی درختان هم در فصل پاییز بسیاری از برگ های خودشان را رها می کنند. درخت می داند که انجام این کار ضروری و واجب است. حتی با وجود اینکه این برگ ها مدت زمان زیادی با او همراه بوده اند، باید رهایشان کند.

یا حتی یک مار را در نظر بگیرید. مار می داند که اگر پوست اندازی نکند، رشد برای او امکان پذیر نخواهد بود.

رها کردن فرآیندی است که بطور طبیعی پس از گذار یک دوره و تکامل انجام می گیرد. ما هم باید از طبیعت درس بگیریم و خیلی از چیزهایی که رها کردنشان برای رشد ضروری است را رها کنیم.


مقاله مرتبط: “سیری در طبیعت_۷ راه برای رسیدن به آرامش و تندرستی با اتصال بدن به طبیعت


ما انسان ها در زندگی با موقعیت هایی روبرو می شویم که دلمان می خواهد، آنچه را که آزارمان می دهد رها کنیم و به سمت جلو حرکت کنیم اما همه قادر به انجام این رهاسازی نیستیم. رهاسازی اتفاقاتی که در زندگی ما رخ داده به معنی رهاسازی و پشت سر گذاشتن احساساتی است که مربوط به این وقایع هستند.


مقاله مرتبط: “سه اصل هرمسی برای کسب آنچه می خواهیم و رهایی از گذشته


اگر شخصی در زندگی ما وجود دارد و ما با او دچار مشکلاتی هستیم به راحتی باید او را رها کنیم. خیلی از اوقات انسان ها فکر می کنند که اگر به شخص خاصی بچسبند حتما در آینده تغییری در وجود او حاصل می شود که دلخواه آن ها باشد.

 برای مثال اگر در یک رابطه ی دوستانه یکسری مشاجرات بین دو شخص اتفاق می افتد به جای این که حس خشم، تنفر و یا حسادت را نسبت به شخص مقابل تقویت کنید و یا اینکه سعی در تغییر او داشته باشید باید به راحتی او را رها کرده و فراموش کنید.

گاهی نیز ممکن است در یک رابطه عاطفی نادرست بوده باشیم اما همچنان ماندن در آن رابطه را بخواهیم. اگر رابطه ای پایان یافته باشد نیز همین دام اتفاق می افتد. ممکن است نخواهیم که خاطرات آنرا از یاد ببریم و فرصت زندگی دوباره را از خودمان سلب می کنیم.


مقاله مرتبط: “فایل سابلیمینال فراموش کردن رابطه عاطفی گذشته


خیلی از مواقع ما انتظاراتی از دیگران داریم که برآورده نمی شوند و این حس همیشه می تواند ما را آزار دهد. وقتی که انتظارات ما برآورده نمی شوند ما آزرده خاطر می شویم و خود یا دیگری را سرزنش می کنیم. در حالی که می توانیم این بخش از زندگی را هم پشت سر گذاشته و دیگر کاری با آن نداشته باشیم.

وقتی به مارها یا درختان فکر می کنید متوجه می شوید که آن ها هم در حال انجام همین کار هستند. آن ها می دانند که در فرآیندی پیوسته از رشد قرار دارند. آن ها می دانند که هر لحظه از زندگی درست همان لحظه ای است که باید باشد، چه خوب و یا چه بد.

 درختان برای برگ های زیبایی که از دست می دهند گریه و زاری نمی کنند.

 مارها به دنبال پوست کهنه ای که از آن جدا شده اند نمی گردند تا دوباره خود را در آن جای کنند و انسان های واقعی می دانند که هر لحظه از زندگی هدف خاص خود را دنبال می کند. آن ها در لحظه زندگی می کنند.


منبع: https://medium.com/change-your-mind/the-medicine-of-letting-go-2bb46aff3530

نوشته‌های مشابه

16 دیدگاه

  1. این مقاله رو یه نشانه میدونم چون دقیقا امروز زده بودم دل طبیعت اول یه پوست مار دیدم که رو زمین افتاده بود جلوتر برگای زردی رو میدیدم که از درختها رقص کنان در نسیم غوطه ور بودن….
    این مقاله رو که خوندم سریع به یاد این دو صحنه افتادم و به درک تازه ای رسیدم و اینکه نشانه ها مارو احاطه کردن….

  2. درود بر شما
    رها سازی کار فوق العاده ایه اما انجامش نیازمند تقویت اراده و برطرف کردن یک سری از ضعف هاست. من به شخصه یک رابطه رو بعد از حدود ۵ ماه کار کردن روی خودم تازه دارم موفق میشم که رهاش کنم. طول کشید تا درسهایی رو که باید، از اون رابطه بگیرم.
    پاینده باشید

  3. ..”رهاسازی لحظه ی قبل,راهِ قرارگرفتن در لحظه ی حال.. درخت ها مثلا برای برگهای ریخته,و مارها برای پوست افتاده شون زانوی غم بغل نمیکنن چون این جزیی از تغییر و حرکت رو به جلوئه..” چقدرعالی بود و آموختم و لذت بردم از این مقاله,درود

دیدگاهتان را بنویسید