“ابَر ماه کامل” Super Full Moon پس از ۷۰ سال در راه است!

ماه کامل

شب چهاردهم این ماه که مصادف با دوشنبه ۱۴ نوامبر و ۲۴ آبان خواهد بود، اتفاقی رخ خواهد داد که از سال ۱۹۴۸ تا کنون مشاهده نشده بود و تا سال ۲۰۳۴ نیز دوباره تکرار نخواهد شد. در این رویداد، ماه به نزدیک‌ترین فاصله اش با زمین در حدود ۷۰ سال گذشته می‌رسد و به طور متوسط در حدود ۱۴ درصد بزرگتر و ۳۰ درصد روشن‌تر از ماه کامل در حالت معمول خواهد بود. این رخداد را “ابَر ماه کامل” Super Full Moon می نامند.

اما ابَرماه چطور ایجاد می‌شود؟ طبق آنچه ناسا توضیح داده، به دلیل وجود مدار بیضی شکل ماه، یک بخش از مدار که حضیض مداری نامیده می‌شود در حدود ۴۸۲۸۰ کیلومتر از بخش دیگر مدار (که اوج نامیده می‌شود) به زمین نزدیک‌‌تر خواهد بود.

وقتی خورشید، ماه و زمین در یک خط قرار می‌گیرند، در شرایطی که ماه نسبت به خورشید در سمت مخالف زمین قرار داشته باشد، شرایطی خاص به وجود می‌آید که باعث بزرگتر و درخشان‌تر دیده‌ شدن ماه در آسمان زمین می گردد. این همان اتفاقی ست که باعث تشکیل ابرماه می‌شود.

البته درک تفاوت ماه کامل و ابرماه بسته به اینکه از کدام موقعیت جغرافیایی به آن بنگرید هم متفاوت خواهد بود. اگر ماه جایی بالای سرتان باشد و ساختمان یا نشانه‌ای هم برای مقایسه در اختیار نداشته باشید خیلی سخت است که بگویید این ماه از ماه کامل بزرگتر است.

اما اگر ماه را از زوایه‌ای نگاه کنید که نزدیک به افق باشد، این زاویه می‌تواند تصویری را ایجاد کند که به آن توهم ماه می‌گویند. در این شرایط ماه کاملا بزرگتر از آن چیزی به نظر خواهد رسید که در حالت ماه کامل به نظرمان می‌رسد.

برخی از تاثیرات ماه کامل بر انسان

– در طول یک ماه، بیشترین انرژی ساطع شده برای دعا، نیایش، تمرینات و مراسم معنوی متعلق به روزهای ۱۲و۱۳و۱۴ هر ماه قمری ست که از این میان، روز چهاردهم بیشترین تاثیر را داراست.

– می توانیم تاثیر بسیاری از تصمیمات و کارهایی که از اوایل ماه آغاز کرده ایم را در این روزها بر زندگی خود مشاهده کنیم.

– برخی از افکار و تمایلاتی که در لایه های زیرین ذهن ناخودآگاه ما وجود دارند، در این زمان به سطح آمده و محسوس می شوند.

– میزان شهود، الهامات و بصیرت درونی تحت تاثیر این انرژی بسیار بالا می رود.

– توانایی رویابینی را در شما تقویت می کند.

– افزایش آگاهی و ادراک حاصل از این زمان می تواند مسبب تغییر و شروعی دوباره در زندگی گردد.

– بهترین زمان برای متعادل کردن و بالا کشیدن انرژی های درونی ست.

– بهترین زمان برای شارژ کردن سنگ های درمانی و کریستال هاست.

– به گفته بعضی ها، آب شارژ شده با نور ماه این خاصیت را داراست که سلامتی، توانایی های روحی- روانی و خلاقیت شما را بهبود دهد.

این ماه بدلیل نزدیکتر بودن ماه به زمین، انتظار تاثیرات قویتر و موثرتری می رود. پیشنهاد من این است که به مراقبه بنشینید و از تاثیرات شگرف آن بی بهره نمانید.

مراقبه ماه

در حالتی که راحتید بنشینید یا دارز بکشید. ده نفس خیلی عمیق بگیرید و به آرامی بیرون دهید. نفس آخر را تا جایی که می توانید نگهدارید و سپس آرام رها کنید. چشمان خود را بسته و ماه کامل را بر بالای سر خود تجسم کنید که همچون چراغی تابان نورافشانی می کند و با انوارش شما را عاشقانه نوازش می کند. خود را در ستونی از این انوار نقره ای تصور کنید که وارد قلب شما می شوند و آنرا از نور خود روشن می سازند. همراه با تنفس، نور بیشتری دریافت کنید و گوی نورانی درون قلبتان را بزرگ و بزرگتر کنید تا جایی که از بدن شما فراتر رفته و اطراف شما را دربرگیرد. به این مرحله که رسیدید، کره زمین را پیش روی خود ببینید و تصور کنید از این انوار پر انرژی از مرکز قلب خود، با مهر و محبت به سوی مادر زمین و تمامی انسان های روی آن می فرستید. این کار را تا مدتی ادامه دهید و در انتها از مادر زمین و بانوی ماه بخاطر حضور و همراهی همیشگی شان تشکر کنید و پیوند انرژی خود را با آنها قطع نمایید. به آرامی انگشتان دست و پای خود را حرکت دهید و کف دستهایتان را مالش داده و پس از گرم شدن، با عشق هر چه تمام تر به خود، بروی چشم ها و تمامی بدنتان بکشید.

                                                                                                                                                        شب های زندگی تان پرنور و درخشان

نوشته‌های مشابه

8 دیدگاه

  1. من از شخصی که در چنین مسایلی فرد مطلعی به نظر می اومد شنیدم که انرژی ماه یک انرژی مردانست ،ایشون به خانمها میگفت چهاردم ماه قمری سعی کنید به هیچ وجه زیر نور ماه قرار نگیرید چون انرژیهای زنانتون آسیب میبینند،برعکس به آقایون میگفت در این شب سعی کنید حتما برید بیرون زیر نور ماه.
    شما این نظر رو قبول دارید؟

    1. راجع به نظر اون فرد مطلع اطلاعی ندارم ولی تا جایی ک بنده میدونم در علوم درونی و هم ستاره شناسی ماه انرژی زنانه داره که مکمل خورشید هست و در روانشناسی تحلیلی هم با احساسات و عواطف و آب که همه زنانه هستن در ارتباط هست.

    2. با سلام
      من هم از افراد صاحب نظر شنیدم که انرژی ماه زنانه و به اصطلاح سرد هست ، اما بخش دوم صحبت اون فرد صحیح هست ، رفتن زنان زیر نور ماه به علت تشدید انرژی های زنانه شون باعث حساس شدن بیش از حد و رنجش و افسردگیشون میشه ، اما مردان با رفتن زیر نور ماه انرژی های خشن و قوی شون تعدیل میشه

دیدگاهتان را بنویسید