علت روانی و ذهنی دردهای جسمانی _ ۱۷ درد شایع و ریشه روانی آنها

دردهای جسمانی ریشه در چه مشکل روانی و ذهنی دارند؟

افراد معنوی باور دارند که هر چیزی به علتی رخ می دهد. همچنین به اتفاق روانشناسان بر این عقیده اند که علت بیشتر دردهای جسمانی ، بیماری ها و مشکلات جسمی، ریشه ای در روان آدمی دارد. بنابراین خوب است بدانیم که این مشکلات به چه دلیل رخ می دهند. به دلیل پیچیدگی های ذهن و جسم و نیز ارتباط بین آنها، در منابع مختلف علت های گوناگونی برای ناراحتی های جسمانی ذکر شده اند و هر کدام از دیدگاه خود به شرح این دلایل پرداخته اند. لیست زیر از منظر یکی از این منابع به شما نشان می دهد زمانی که بدن به درد می آید، قصد دارد چه چیز را به شما بگوید. این نشانه ها بیان می کنند که از نظر عاطفی، ذهنی و روانی در چه وضعیتی بسر می برید.

ریشه روانی دردهای جسمانی


الگوهایی که در ادامه برای دردهای جسمانی معرفی می گردند در مورد بیماری های مادرزادی کاربردی ندارند.

سر :

سردرد از شایع ترین دردهای جسمانی ناشی از اعتبار ندادن به خود است. زمانی که سردرد را تجربه می کنید از خود بپرسید که کجا و چگونه خود مسبب اشتباهی شده اید؟ خود را ببخشید و رها کنید تا سردرد به نیستی ازلی اش بر گردد! سر دردهای میگرنی نشان دهنده خشم بسیار شدید سرکوب شده است و معمولاً اشخاصی که تمایل دارند کامل و بی نقص باشند و در این راستا خود را در فشار و تنگنای شدیدی قرار می دهند به سر درد میگرنی دچار می شوند!


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “فایل صوتی خودهیپنوتیزم برای رفع سر درد


مو :

مو نمایانگر نیروست. هر وقت فرد در فشار و ترس باشد، اغلب نوارهای فولادی را می آفریند که از عضلات شانه ها شروع شده و به فرق سر می رسد، یا حتی به صورت حلقه های کبود دور چشم، خود را به نمایش می گذارد.

درد ریشه مو یکی از دردهای جسمانی ست که در اثر فشار رخ می دهد. زمانی که در فرق سر فشار جدیدی وجود داشته باشد، ممکن است آنقدر ریشه مو را در تنگنا قرار دهد که قادر به نفس کشیدن نبوده و بمیرد که نتیجه آن ریزش مو خواهد بود.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم بهبود و زیبایی موها – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)

فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم جلوگیری از ریزش مو- فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)

 


 گوش ها :

نمایانگر گنجایش شنیدن هستند. اگر درد گوش و یا بیماری های مرتبط با گوش را تجربه می کنید علامت این است که در جریانی قرار دارید که نمیخواهید بشنوید! گوش درد نشانه خشم از شنیدن است. شاید علت اینکه کودکان معمولاً درد گوش را بیشتر تجربه می کنند این باشد که کودکان امکان و یا توانایی نشان دادن خشم خود از قوانین موجود را ندارند، لذا ضعف کودک برای عوض کردن امور در گوش او درد را می آفریند.

ناشنوایی از دردهای جسمانی نشان دهنده این است که فرد برای مدت های طولانی گوش دادن به کسی را نپذیرفته است. تحقیقات نشان می دهد برخی از افرادی که نقص شنوایی دارند در کنار همسرانی با مشغله فراوان و یا با کلامی آزار دهنده مدت مدیدی زندگی مشترک را تجربه کرده اند!


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم بهبود روابط با فرزندان – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)
فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم عشق به همسر – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


 چشم ها :

نمایانگر گنجایش دیدن هستند. درد و تاری در چشم ها یعنی فرد نمی خواهد چیزی را درباره خود یا زندگی یا گذشته و حال و آینده اش ببیند. کودکان خردسالی که بی دلیل و به یکباره دچار ضعف چشم می شوند، در محیط خانه شاهد و ناظر چیزهایی هستند که تمایلی به دیدن آنها ندارند و به جهت اینکه قدرت عوض کردن این شرایط را ندارند، با ضعیف کردن بینایی خود دیگر مجبور نیستند تا این شرایط ناخواسته را به روشنی ببینند!

لوئیز هی، از افرادی که از عینک استفاده می کنند می پرسد: “آیا شما می ترسید گذشته و یا آینده را ببینید؟”
او معتقد است اشخاصی که مشتاقانه تمایل به پاک کردن گذشته خود دارند زمانی که واقع بینانه به مواردی که مدتی قبل از عینکی شدن (که مایل به دیدن این موارد نبودند) نگاه کردند و به وسیله تمرینات این موارد را از تجربه خود زدودند، شفایی حیرت انگیز پیدا کردند!


مقاله مناسب شما: “بینایی و چشم خود را تنها از طریق چند تکنیک ساده ی یوگا در خانه بهبود بخشید.
مقاله مناسب شما: “… و اینگونه است که میلیون ها باکتری را به چشم هایتان منتقل می کنید!


مشکلات سینوس :

هر یک از دردهای جسمانی مربوط به سینوس ها و هر گونه مشکلی در سینوس ها در صورتی که در سمت راست صورت و نزدیک بینی باشد، نشان دهنده آن است که شما احساس میکنید یکی از نزدیکان، شما را به نابودی می کشاند و از پا می اندازد! به عبارت دیگر شما اقتدار و توانمندی خود را فراموش کرده اید و دیگران را مسئول و مسبب ناکامی خود می دانید.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم بخشش خود و دیگران – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


گردن :

عضو بسیار مهمی است، به جهت اینکه کار حائز اهمیتی را انجام می دهد (سر را بر روی تنه استوار نگه می دارد). گردن نشان دهنده انعطاف پذیری تفکر فرد، قابلیت دیدنِ روی دیگر مسائل، همچنین دیدن نقطه نظر اشخاص دیگر را نشان می دهد. هر گونه دردهای جسمانی در ناحیه گردن، معمولاً نشان دهنده این است که فرد در مورد نقطه نظرهای خود در هر وضعیتی سرسختی، یکدندگی و لجاجت به خرج می دهد!


مقاله مناسب شما: “آرامش بی قید و شرط چیست و چطور آن را تجربه کنیم؟


گلو :

گلو هم مانند گردن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نمایانگر قابلیت فرد برای این است تا بتواند “حرف خود را بزند” یا “آنچه می خواهد، بخواهد” یا “بگوید” و یا اعلام دارد “من این هستم” و… .
اشخاصی که در ناحیه گلو دردهای جسمانی و یا ناراحتی و بیماری دارند، احساس می کنند توان آن را ندارند که حق خود را بگیرند. گلو درد نشانه خشم است و اگر با سرماخوردگی همراه باشد در این صورت آشفتگی ذهنی را نیز به نمایش می گذارد. لارنژیت نشان دهنده آن است که فرد آنقدر خشمگین است که نمی تواند حرف بزند!

گلو نشانه جریان خلاقیت در بدن نیز هست و زمانی که این جریان خلاقیت سرکوب گردد یا ناکام بماند، اغلب با دردهای جسمانی و یا بیماری های گلو خود را نشان خواهد داد. اشخاصی که سراسر عمر خود را برای دیگران زندگی می کنند و همواره عمر خود را در جهت جلب رضایت همسر، خانواده، فرزند، رئیس و… می گذرانند مبتلاء به ورم لوزه ها و یا بیماری های تیروئید و مشکلاتی از این قبیل می گردند؛ چرا که خلاقیت آنها ناکام مانده و دارای این حس هستند که هرگز امکان پرداختن به علایق و خواسته های خود را نخواهند داشت!


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم تقویت قدرت بیان و نفوذ کلام – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)


دست ها :

نمایانگر توانایی و گنجایش در آغوش کشیدن تجربه زندگی است. بازوان با گنجایش و ساعدها با توانایی ما ارتباط می یابند. ما انسان ها هیجانات و عواطف کهنه را در مفاصل خود جمع و ذخیره می کنیم. آرنج ها نشانه انعطاف پذیری ما در تغییر جهت هستند. آیا شما در عوض کردن مسیرهای زندگی خود انعطاف پذیر هستید یا اینکه هیجانات کهنه شما را در نقطه ای معین ثابت نگه داشته است؟ آیا از دردهای جسمانی دست ها رنج می برید؟

برآمدگی های گره مانند در دست ها ناشی از تفکر مفرط است. آرتروز در دست ها از انتقاد به وجود می آید. دست های مشت کرده نشانه ترس است، ترس از دست دادن، ترس از کمبود، ترس از اینکه اگر دست ها باز باشند، دار و ندار از دست برود!


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم فراموش کردن رابطه عاطفی گذشته – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


انگشتان دست :

هر یک از انگشتان معنایی دارند. دردهای جسمانی هر انگشت نشان می دهد که در کدام زمینه باید بیاسائید یا رها کنید.

انگشت اشاره نمایانگر “من” و ترس است. دردهای جسمانی انگشت اشاره نشانه خشم و ترس  می باشد و گویای اینکه “من” شما اخیرا از وضعیتی آزار دیده است.
انگشت شست نشانه مسائل ذهنی و نگرانی است.
انگشت وسط نشانه جنسیت و خشم است. (هر گاه خشمگین هستید انگشت وسط خود را بفشارید. با این عمل از خشم خود خواهید کاست. در صورتی که از یک مرد خشمگین هستید انگشت وسط دست راست و اگر از یک زن خشمگین هستید، انگشت وسط دست چپ را با دست نگه دارید و کمی بفشارید)
انگشت انگشتری نمایانگر اتحاد و همچنین نمایانگر اندوه است.
انگشت کوچک با خانواده و همین طور تظاهر ارتباط پیدا می کند.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم کنترل خشم – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


پشت :

نظام پشتیبانی ما را نشان می دهد. دردهای جسمانی مربوط به پشت معمولا نمایانگر آن است که فرد احساس می کند مورد پشتیبانی نیست. اکثر اشخاص متأسفانه بر این پندار هستند که تنها پشتیبان آنها خانواده یا همسر و اطرافیان نزدیک است، در حالی که خداوند و خود زندگی و قوانین طبیعت ما را کاملاً پشتیبانی می کنند.

وجود درد و یا بیماری در بخش فوقانی پشت، نمایانگر احساس عدم پشتیبانی عاطفی است. این تجارب ناشی از افکار و اعتقاداتی چون عدم علاقه همسر، دوست، رئیس و… و عدم پشتیبانی از جانب فرد مورد نظر می باشد!

دردهای جسمانی در وسط پشت مربوط به احساس گناه و تمام مواردی است که پشت سر گذاشته اید. آیا از دیدن آنچه که پشت سر گذاشته اید می ترسید؟ آیا چیزی را در گذشته پنهان کرده اید؟ آیا فکر می کنید از پشت به شما خنجر زده شده است؟

 کسانی که نگرانی مالی دارند (چه بی پول باشند، چه پولدار اما همواره در نگرانی مالی بسر می برند) معمولا در ناحیه تحتانی پشت احساس درد دارند.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم جذب ثروت و فراوانی – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)


ریه ها :

نمایانگر گنجایش ما برای گرفتن و بیرون دادن زندگی است. دردهای جسمانی ریه ها معمولا به این معناست که فرد می ترسد زندگی را فرو بدهد، یا شاید احساس می کند که حق کامل زیستن و زندگی را ندارد. بیماری بزرگ شدن ریه ها و همین طور سیگار کشیدن، راه هایی برای نفی زندگی است. اینگونه افراد در اعماق وجود، خود را مستحق زیستن نمی دانند! سرزنش خود، علت سیگار کشیدن بسیاری افراد است.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم ترک سیگار – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


سینه ها :

نمایانگر اصل مادر شدن است. دردهای جسمانی در سینه یعنی برای شخصی یا جایی یا چیزی یا تجربه ای “زیادی مادری” کرده اید. اگر ناراحتی سینه سرطان باشد، علامت نفرت و انزجاری ژرف از خود، یا دیگری یا خصوصا “شرایط موجود” است.


مقاله مناسب شما: “مردم نوازی/ خطرات پنهانی که “همیشه خیلی خوب بودن” خواهد داشت.


قلب :

نمایانگر محبت است و خون نمایانگر شادی. قلب ما با محبت، شادی را به سراسر بدن پمپاژ می کند. هر گاه خود را از شادی و محبت محروم کنید، قلب چروک و سرد شده، در نتیجه جریان خون کند و آهسته می شود و فرد را به سوی کم خونی، آنژین صدری و یا حمله قلبی می کشاند.

در اصطلاح پزشکی ما برای دردهای جسمانی مربوط به قلب، کلمه حمله قلبی را به کار می بریم، در حالی که به واقع این قلب نیست که به ما حمله می کند، بلکه ما در مصیبت و فاجعه ای که خود می آفرینیم، فرو می رویم و فراموش می کنیم شادی های کوچک پیرامون خود را دریابیم. سالیان سال چنان قلب خود را می فشاریم و آن را از شادی تهی میکنیم که سرانجام از کار می ایستد!

آنهایی که حمله قلبی را تجربه می کنند، هرگز افراد شادی نبوده و در صورتی که فرصت شاد بودن را به خود ندهند، بدون شک دوباره دچار حمله قلبی خواهند شد. خوش قلب، خوشدل، دلسرد، دلگرم، سیاهدل، دلباز، دل نازک و… با خود رو راست باشید! قلب شما چه طور قلبی است؟!


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “بسته جامع جذب عشق و نگهداری آن در زندگی


اندامهای تناسلی :

نمایانگر زنانگی و مردانگی است. هر گاه از زن بودن یا مرد بودن خود احساس آسودگی نکنید، جنسیت خود را طرد کنید و تن خود را ناپاک و مأمن گناه بدانید، معمولا در این ناحیه دچار مشکل خواهید شد. دردهای جسمانی مربوط به اندام های تناسلی در زنان و مردان متفاوت است و هر دو باید جدی گرفته شوند.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم رفع مشکلات جنسی خانم ها – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)
فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم رفع مشکلات جنسی آقایان – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


پاها :

ما را در زندگی به پیش می رانند. ناراحتی های پا معمولاً نشان دهنده آن است که از پیشروی در مسیری خاص می ترسیم. ران های بزرگ و چاق علامت آکنده بودن از نفرت های دوران کودکی است. وقتی تمایل نداریم و نمی خواهیم کاری را انجام دهیم، ناراحتی های جزئی تر پا را می آفرینیم.

واریس و دردهای جسمانی مربوط به رگ ها در پاها، نمایانگر ماندن در شغل یا مکانی است که از آن نفرت داریم. رگ ها توانایی حمل شادمانی را از دست می دهند. آیا شما به مسیری می روید که می خواهید؟


راهنمای مناسب شما: “راهنمای پیدا کردن افسانه شخصی(مسیر زندگی)


زانوان :

درد زانوان با انعطاف پذیری ارتباط دارد. زانوان نمایانگر خم شدن، زانو زدن، غرور، خودپسندی، سرسختی و لجاجت هستند. گاهی یک فرد به هنگام پیش رفتن می ترسد که مبادا زانوانش خم شوند و لذا انعطاف ناپذیر می گردد. این ترس، مفاصل را سفت و سخت کرده و انعطاف و نرمی را از آنها می گیرد. او تمایل به پیش روی دارد اما نمی خواهد راه خود را عوض کند.

علت اینکه اغلب شفای دردهای جسمانی مربوط به زانو ها به درازا می کشد این است که این امر به خودپسندی فرد که ریشه دار و عمیق است برمی گردد. از این پس هر زمانی که زانو درد داشتید از خود بپرسید چه زمان هایی خود را محق پنداشته اید و کجا نپذیرفته اید که به چیزی بر خلاف میل خود تن در دهید؟ سرسختی را باید به دور افکند و رهایی را تجربه نمود. برای رهایی از درد زانو می بایست انعطاف پذیر باشیم.


فایل صوتی سابلیمینال مناسب شما: “خود هیپنوتیزم درمان پوکی استخوان – فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


کف پا :

به فهم و شعور ارتباط می یابد و ادراکی که از خود، زندگی، گذشته، حال و آینده داریم. درد کف پا یکی از دردهای جسمانی ست که در صورت قطع اتصال فرد با ریشه و خاک نیز رخ می دهد.


مقاله مناسب شما: “فواید پابرهنه راه رفتن و هارمونی با ضربان قلب زمین + مراقبه رزونانس شومان


 همیشه شاد و سلامت باشید

نوشته‌های مشابه

30 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید