سه اصل هرمسی برای کسب آنچه می خواهیم و رهایی از گذشته

رهایی

انسان هیچ وقت دست از کارنمی کشد بلکه شروع به انجام کاری جدید می کند و آنچه قدیمی است خود بخود از بین می رود. این موضوعی بود که من سال ها پیش آموختم و از آن زمان بارها مرا شگفت زده کرده است. از دیدگاه هرمسی اصولی برای رهایی گذشته و کسب فرصت های جدید وجود دارد.

حتماَ متوجه شده اید زمانی که درختی می میرد، هیچ کس تلاشی برای تجزیه شدن آن و خلق چیزی نو از آن نمی کند. بلکه فرایند مرگ، پوسیدن و تجزیه گیاه به عناصر بنیادین، بخشی از ماهیت طبیعی دنیاست. فساد درست مانند زمان بدون توجه به اینکه دوستش دارید یا نه در جریان است. هر چیزی که زندگی در آن جریان نداشته باشد، می پوسد و از بین می رود. این یک فرآیند یین و یانگ کامل است.

حالا اگر این موضوع را در مورد ایده های دیگر از جمله بخش هایی از زندگی خودمان در نظر بگیریم، همسانی های جالبی را مشاهده می کنیم که باعث رهایی ما از استرس و اضطراب می شوند، خصوصاَ در مورد چیزهایی قدیمی که سعی داریم از آنها خلاص شویم.


محصول مرتبط: “خود هیپنوتیزم درمان استرس و اضطراب – فایل صوتی سابلیمینال (تلقینات پنهان)


برای مثال یک شغل را در نظر بگیرید، همان طور که خودتان می دانید بیشتر شغل ها بی معنی و خسته کننده هستند و ما آنها را دوست نداریم. همین ایده خلاص شدن از شغل مان موجب اضطراب می شود. از خود می پرسیم “بعد از این چکار کنم؟ چطور امرار معاش کنم؟ چطور می توانم کار دیگری بدست آورم؟ درحالی که این تمام چیزی ست که می دانم.” این ها سوالاتی هستند که بسیاری با آن مواجه می شوند. نکته اینجاست:

اگر شما بر روی چیزی یا شغلی جدید متمرکز شوید، به جای اینکه تمرکزتان بر روی رهایی از شغل قدیمی باشد، بطور طبیعی به سمت کار جدید حرکت خواهید کرد و شغل قدیمی خود بخود ناپدید می شود.

اگر شما در جستجوی فرصت های جدید برای کار مورد علاقه تان باشید، زمانی که چنین فرصتی بدست آید از آن همچون پلی برای رسیدن به هدف استفاده می کنید و انتقال از دنیای قدیمی به دنیای جدید نه تنها ممکن بلکه آسان نیز خواهد بود. همین طور چون برای کار جدید انگیزه دارید، با اشتیاق و عزم و اراده بسوی آینده خواهید رفت و نگران شغل قدیمی نخواهید بود. 


محصول مرتبط: “خود هیپنوتیزم رهایی از گذشته- فایل سابلیمینال (تلقینات پنهان)


از دیدگاه هرمسی برای رها کردن چیزهای قدیمی و خلق هر چیز جدیدی که می خواهید سه اصل کلیدی وجود دارد.

۱- از سرعت همه چیز بکاهید

آرامشذهن انسان یکی از عجایب کائنات است که ما را همچون خداوند قادر به خلق چیزهای گوناگون می کند. ما با این توانایی ابداعات و اختراعات مختلفی کرده ایم که حواس ما را از راه اصلی منحرف می کنند. برای مثال اینترنت را در نظر بگیرید که پر است از تبلیغات، فس بوک، چت، پیام رسان هایی مانند تلگرام وغیره. زندگی بدون این ها خیلی ساده تر بود، اما حالا متفاوت است و ما ناگزیریم با آن هماهنگ شویم. باید یاد بگیریم از سرعت همه چیز بکاهیم، آرامش کسب کرده و خود را از این جریان دیوانه وار دنیای مدرن دور کنیم. در سکوت ذهنی ست که می توانیم در اندیشه کیهانی وارد شویم، آگاهی خود را ارتقاء دهیم و هرروز قدری بیشتر زندگی را بفهمیم.

۲- بصورت فعالانه در جستجوی کسب فرصت های جدید برای تغییر باشید

فرصت

هنگامی که توانستید به دانش کیهانی خود متصل شوید، باید بخاطر داشته باشید که شما هنوز انسان هستید. هر چند که روح به جسم عادت می کند اما با آن متفاوت است و شما باید همیشه آگاهی خود برترتان را حفظ کنید تا بتوانید از فرصت هایی که می آیند استفاده کنید. پس هر لحظه هشیار باشید و اجازه ندهید غفلت شما را فرا گیرد. سپس با اصل سوم از اصول هرمسی، دست به عمل بزنید.

۳- وقتی که زمان درست فرا می رسد، دست بکار شوید

عملبه طور معمول فرصت ها همیشه می آیند و می روند. هنگامی که زمان درست فرا می رسد باید دست بعمل بزنید در غیر این صورت فرصت جدید شروع به تجزیه شدن می کند و به فرصت دیگری تبدیل می شود. درست مانند زمان و مرگ که در ابتدای مقاله به آن پرداختیم. وقتی که چنین اتفاقی می افتد، این فرصت مختص شماست و شما بر اساس آن باید دست بعمل بزنید. خودتان را متعهد کنید که اگر فرصت جدیدی دست داد با آغوش باز آنرا در بر بگیرید، درست مانند هدیه ای که دریافت می کنید.

این سه گام را بطور مداوم تمرین کنید: در آرامش باشید، فعالانه بدنبال فرصت های جدید برای تغییر باشید و شهامت اقدام کردن در زمان درست را داشته باشید. بدین صورت به خالقی قدرتمند بروی زمین تبدیل می شوید و شاید این همان هدفی باشد که ما بخاطرش به روی زمین آمده ایم.

ما زنده بر آنیم که آرام نگیریم                                                                            موجیم که آسودگی ما، عدم ماست


الهام گرفته از:

Thespiritscience.net

نوشته‌های مشابه

14 دیدگاه

  1. بسیار جالب بله این سه اصل اصول مهمی در پیشرفت انسان در زندگی می باشد چون این سه اصل اگر رعایت بشه باعث بالا رفتن ما از پلکان ترقی در زندگی و همچنین رسیدن به آمال و آرزوهای که هر انسانی، در ذهن خود دارد .
    نیاز ی به پیدا کردن یک چراغ در تاریکی برای رسیدن به هدف نیست بلکه این چراغ در دستان ما هست فقط نیاز که دقت بیشتری بکنیم تا ببینیم و برسیم به مراتبی که آرزو داریم .

دیدگاهتان را بنویسید