حیوانات فنگ شویی و نمادپردازی، معنا و مفهوم آن ها

معنای محبوب ترین نمادهای حیوانات فنگ شویی

در مکتب های سنتی نظیر فنگ شویی، نمادهای بسیاری در جهت اهداف متعدد استفاده میشده است. برخی از این نمادها به خوبی شناخته شده اند، از جمله اردک ماندارین برای عشق و ازدواج، لاک پشت برای حفاظت و ثبات، و ماهی برای فراوانی که این ها جزو محبوب ترین حیوانات فنگ شویی محسوب می شوند.

در این مقاله با نمادهای مشهور حیوانات فنگ شویی آشنا میشویم و سپس به طور جامع چهار موجود آسمانی و الهی که زیر بنای فنگ شویی محسوب می شوند را بررسی خواهیم نمود. شما می توانید از این حیوانات فنگ شویی در بخش های باگوای محل کار و یا منزل خود استفاده نمایید.


۱_ نماد سگ های فو در فنگ شویی

در زمان های دور در شرق، مجسمه و نقاشی سگ های فو، در جلوی کاخ ها، معابد و مراکز سلطنتی جای داشتند. سگ های فو که مخلوقاتی شبیه به شیر هستند، از محبوب ترین حیوانات فنگ شویی به شمار می روند.

آنها نماد ثروت و موقعیت اجتماعی افراد بوده و جلوی خانه ی ثروتمندان به صورت زوج قرار داده می شدند. بنا بر باور فنگ شویی، این مخلوقات محافظان خانه هستند و افراد و انرژی های منفی را از خانه و ساکنان آن دور می کنند.


۲_ نماد اسب در فنگ شویی

 تصویر یک یا چند اسب، بعنوان یکی از محبوب ترین حیوانات فنگ شویی در هنر و تجارت استفاده می شود. اسب در فنگ شویی سنتی، موفقیت، سرعت، آزادی و شهرت را به ارمغان می آورد.

این نماد، اغلب در ناحیه شهرت باگوا (جنوب و جنوب شرق) و همینطور ناحیه ی حرفه و شغل (شمال) مورد استفاده قرار می گیرد. بنا بر فلسفه یین و یانگ، اسب، یک نماد یانگ است و هر کجای منزل که قرار بگیرد، فعالیت آن بخش مرتبط با فنگ شویی را تقویت و یانگ می کند.

 


مقاله ی مرتبط : رازهای اعجاب انگیز فنگ شویی


۳_ نماد پروانه در فنگ شویی

نماد پروانه، مانند پرنده در فنگ شویی حاکی از اشتیاق به آزادی و شادی در انسان است. اما کاربرد اصلی و مهم این نماد بهبود دادن و درمان روابط عاطفی، جذب عشق دوباره میان زوجین و ساخت یک زندگی عاشقانه می باشد.

شاید به این دلیل که عشق متحول کننده ترین نیرو در کائنات است و به کار بردن نماد پروانه باعث می شود احساس تحول از یک کرم درون پیله، به یک پروانه زیبای در حال پرواز و اوج گرفتن داشته باشید.

همچنین نماد پروانه برای کمک به فردی که خواستگاران و گزینه های بسیاری برای ازدواج دارد، مفید است که از میان عشاق خود، عشق حقیقی و همیشگی را برگزیند.

 


مقاله ی مرتبط: جذب عشق با فنگ شویی


۴_ نماد قورباغه ثروت در فنگ شویی

استفاده از قورباغه ثروت یا وزغ سه پا، در فنگ شویی ریشه ای بسیار عمیق دارد. این حیوان، موجودیست اساطیری دارای سه پا، که گفته می شود ثروت و فراوانی را به خود جذب می کند، به همین دلیل در اکثر تشکل ها و سازمان های چینی این نماد دیده می شود.

بنا بر افسانه های چین باستان، قورباغه ثروت، مقدار اندکی اکسیر جوانی از یک الهه گرفته اما به مقدار کم راضی نشده و مابقی اکسیر را می‌دزدد. به این دلیل تنبیه می‌شود و برای آنکه نتواند بجهد به قورباغه سه پا مبدل و برای همیشه به ماه تبعید می‌گردد. مجسمه این مخلوق ذات حریصی دارد و همواره خواهان ثروت و برکت بیشتر است. به طور سنتی، قورباغه پول در ناحیه پول در فنگ شویی و همچنین ناحیه ی نزدیک به درب ورودی قرار داده می شود.

قورباغه ثروت و سایر محصولات ثروت فنگ شویی را از گالری سنگچین تهیه کنید.


۵_ نماد ماهی در فنگ شویی

ماهی نیز جزو محبوب ترین حیوانات فنگ شویی بوده و نمادی بسیار قدیمی برای فراوانی و شکوفایی در فنگ شویی ست. مشهورترین ماهی  ها در فنگ شویی، ماهی آروانا و ماهی دراگون هستند. این ماهی ها ثروت را جذب می کنند.

آکواریوم ها در فنگ شویی بهبود دهنده های زیبا و قدرتمند برای جذب انرژی ثروت و فراوانی هستند. این آکواریوم ها در جای درست و مناسب قرار داده شده و خردمندانه به کار گرفته می شود. آن ها انرژی را در هر مکانی تقویت کرده و انرژی ثروت بیشتری را جذب می کنند‌. ماهی انرژی چی را به جریان انداخته و باعث تسهیل کسب و کار و جذب ثروت و برکت به زندگی می شود.


شاید این مقاله را نیز بپسندید: فنگ شویی برای جذب ثروت


تا اینجا با معنای نماد پنج حیوان از محبوب ترین و پرکاربردترین حیوانات فنگ شویی آشنا شدیم. اکنون نوبت به بررسی چهار مخلوق اسطوره ای در فنگ شویی رسیده است. این چهار موجود دارای انرژی های خاصی هستند. هر موجود متعلق به عنصر و جهت خاصی می باشد. به واسطه ی این موجودات اساطیری ما می توانیم درک بهتری از انرژی های طبیعی محیط اطراف خود داشته باشیم.

۱_ اژدها

مجسمه اژدها به عنوان یک بهبود دهنده و درمانگر محبوب، در سایز و انواع جنس و رنگ به فروش می رسد. اژدهای سبز به عنوان مثال، یک بهبود دهنده ی قدرتمند برای ناحیه شرق فنگ شویی-ناحیه ی سلامتی- محسوب می شود، در حالی که رنگ طلایی آن بسیار قدرتمند در ناحیه ی ثروت و فراوانیست.

اژدها در چین خوش یمن محسوب می گردد. به همین دلیل چینی ها در اکثر جشنواره های خود از آن استفاده می کنند و از آن به عنوان نوید آور تندر و همینطور اولین بارش یاد می شود؛ بنابراین با فصل بهار و جهت شرق در ارتباط است. عنصر آن چوب بوده و نمادی از شانس، شکوفایی، فراوانی و رشد است.

اژدها را می توانید در نواحی شانس فنگ شویی در منزل به کار ببرید. در حالت کلی می توان آن را در فضای بازی که دارای انرژی بالاست استفاده کرد. اژدها باید رو به دیوار باشد نه در و نه پنجره. اگر آن را با ققنوس همراه کنید و در اتاق خواب قرار دهید نماد نهایی سعادت زناشویی است.

* * از قرار دادن اژدها در مکان های با انرژی پایین مانند حمام، پارکینگ… بپرهیزید.

* * همینطور از قرار دادن تعداد زیاد دراگون در منزل بپرهیزید. بیشترین تعداد برای ورودی خانه ۵ عدد می باشد. اگر ۳ عدد در ورودی قرار دهید می تواند اژدها ها را به سمت تعامل نامشخص و غیر مولد، ترغیب نماید، پس، از تعداد ۳ هم استفاده نکنید.

* * از قرار دادن تصاویر اژدها بر روی کف زمین بپرهیزید حتی اگر بخشی از فرش باشد.

* * بر روی تصویر اژدها نباید راه رفت.


۲_ ققنوس

ققنوس موجودی افسانه ایست، با اندازه ای بزرگتر از عقاب و با بال و پر قرمز و طلایی. این مخلوق در بسیاری از فرهنگ های اساطیری، از جمله اسطوره شناسی ایران باستان، مورد احترام بوده است.

بر طبق افسانه ها ققنوس هرگز نمی میرد بلکه در انتهای عمر خود در آتش می سوزد و به خاکستر تبدیل شده و از خاکستر خود بر می خیزد. او با پرواز بر فراز سرزمین ها، به دنبال فرصت ها می رود. ققنوس با جهت جنوب و فصل تابستان در ارتباط است. در فنگ شویی عنصر جنوب، آتش است، که به احساسات و خواسته های ما متصل می باشد. زمانی که آتش می سوزد، ققنوس رشد می کند. بدین ترتیب ققنوس نمایانگر توسعه است.

ققنوس را در محیط باز و به سمت پنجره یا در -و نه به سمت دیوار- قرار دهید تا انرژی آن در محیط شما به گردش در آید.


۳_ ببر سفید

ببر به عنوان پیام آور خدایان شناخته می شود. این مخلوق اسطوره ای نیز جزو مطرح ترین حیوانات فنگ شویی است که انرژی جسورانه تری نسبت به اژدها دارد، ولی در کل انرژی آن کوچکتر است.

ببر با شجاعت، دلاوری، و فصل پاییز در ارتباط می باشد. آن در جهت غرب قرار دارد و نماد حفاظت است. عنصر ببر سفید، فلز است.

 


۴_ لاک پشت

لاک پشت نمادی قدرتمند در فنگ شویی محسوب می شود. یکی از چهار حیوان آسمانی یا حیوان نگهبان (ققنوس قرمز، لاک پشت سیاه، ببر سفید، اژدهای سبز) در فنگ شویی می باشد. لاک پشت سیاه نماد محافظت، ایستادگی و سعادت در زندگی خانوادگیست. آن با عنصر آب، فصل زمستان و شمال در ارتباط است. این انرژی متعلق به پشت سر ماست.

اگر لاک پشت را در هر ناحیه باگوا قرار دهید آن قسمت را تقویت خواهد نمود. از آن جائی که لاک پشت پایه انرژی حفاظتی منزل را می سازد گذاشتن یک مجسمه لاکپشت در پشت در منزل، این انرژی را تقویت خواهد کرد.

* * لاک پشت سیاه فلزی را در ناحیه ی شمالی قرار دهید. این استفاده برای تقویت انرژی شغلی است. اعتقاد بر این می باشد که این محل قرار گیری لاک پشت در فنگ شویی، می تواند به جذب یک انرژی زمینی برای پروژه های تجاری شما کمک کند و در طول دوره ی کاری به پیشرفت های مداوم منجر شود.

* * اگر لاک پشتی از جنس سنگ، نزدیک به جلوی دربی که روبروی غرب است، قرار دهید این امر انرژی حفاظت را  برای خانه به ارمغان خواهد آورد.

* * قرار دادن لاکپشت نزدیک به آبشار مصنوعی و یا تنگ ماهی باعث افزایش قدرت لاک پشت خواهد شد.

* * اگر لاک پشت را در نزدیکی قسمت سر تختخواب بگذارید اضطراب تان را از بین برده و به بی خوابی کمک می کند.

* * قرار گرفتن لاک پشت در حمام و آشپزخانه در فنگ شویی بد محسوب می شود.

برخی از محصولات معرفی شده در این صفحه را می توانید به مناسبترین قیمت و ضمانت اصل بودن از گالری سنگچین (تحت نظارت و مورد تایید راستمرد) تهیه کنید:

محصولات فنگ شویی


منبع:

https://honeylunehivery.wordpress.com/2016/05/10/the-four-celestial-animals-of-feng-shui/https://www.thespruce.com/best-feng-shui-symbols-for-your-home-4121761

نوشته‌های مشابه

14 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید