سیارات در مکاتب ماورایی – قسمت دوم : ماه

در این قسمت به توضیح در باب ماه می‌پردازیم. همان‌طور که می‌دانیم، ماه یک سیاره نیست؛ اما اصطلاح سیاره از قدیم برای این جرم آسمانی استفاده می‌شده و در مکاتب ماورایی هنوز این نام باقی‌مانده و ما هم به‌عنوان یک اشتباه مصطلح از آن استفاده می‌کنیم.

پیش از خواندن این مطلب لطفا قسمت اول این سری را به دقت مطالعه کنید.

اولین سیاره‌ای که بررسی می‌کنیم ماه است. ماه نمایانگر آسمان اول است. نزدیک‌ترین دنیا به دنیای مادی ما.

عدد دنیای متناظر با ماه،  ۹ است. به‌جز ۹، اعداد ۸۱ و ۳۳۲۱ هم اعداد مرتبط با ماه هستند.

از دیرباز ماه سمبل زنانگی، احساسات و شهود بوده.

عنصر مربوط به ماه، آب است؛ و ماه همچون آبی که شکل ظرف خود را می‌گیرد، طبع متغیری دارد و نسبت به شرایط مختلف می‌تواند نقش‌های متفاوت داشته باشد. هر اثری که بخواهد از دنیاهای بالاتر به دنیای ما برسد،‌ از آسمان اول که سمبل آن ماه است عبور می‌کند.


در طول هر بار چرخش ماه به دور زمین در دایره‌البروج، ماه سه شکل مختلف را از خود نشان می‌دهد:

۱. Waxing moon ماه در حال کامل شدن، نیمه ی اول ماه

در فاصلهٔ بین روز ماه نو تا روز ماه کامل، هرروز ماه درخشان‌تر و بزرگ‌تر از روز قبل دیده می‌شود و در مکاتب باستانی این فاصله برای آغاز کار جدید و شروع به ساخت چیزها یا برنامه‌ریزی برای آینده مناسب تلقی می‌شده.

۲. Full moon ماه کامل

در افسانه‌های مختلف ماه کامل نماد مهمی تلقی شده. در زمان ماه کامل مراقبه‌ها قدرتمندتر می‌شود و همه‌چیز پرانرژی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. احساسات شدید در این زمان نشانهٔ معمولی ست.

۳. Waning moon ماه در حال زوال، نیمه ی دوم ماه

در فاصلهٔ بین ماه کامل تا روز ماه نو بعدی، ماه هرروز کوچک‌تر از روز قبل دیده می‌شود. در این زمان اصلاح خود و دور کردن ویژگی‌های بد و پی بردن به اشتباه‌ها بسیار اتفاق می‌افتد. دور کردن انرژی‌های منفی در این زمان مناسب است و به پایان رساندن کارهایی که از قبل آغاز کرده‌اید و به سرانجام رساندن کارهای نیمه‌تمام توصیه می‌شود.


مقاله مرتبط: “قدرت روحی خود را براساس ماه تولدتان بشناسید


اعتقاد به الهه ی سه گانه در بعضی مکاتب ، دقیقا از این ایده ی ماهیت سه گانه ی ماه الهام گرفته شده است.

علاوه بر این ماه بسیار تحت تأثیر برجی که در آن است قرار می‌گیرد. معروف‌ترین مثال اعتقاد قدیمی «قمر در عقرب» است که هر کس حداقل یک‌بار این را شنیده و آن‌وقتی ست که ماه در برج عقرب قرار می‌گیرد.

همین‌طور ماه علاوه بر بروج ۱۲ گانه، ۲۸ منزل متفاوت دارد هرکدام با خواص خود که معرفی هر ۲۸ منزل از عهده‌ی این مطلب خارج است اما برای سالکان محاسبه‌ی آن اهمیت بسیار دارد .


هم اکنون دریافت نمایید: “اپلیکیشن هوروسکوپ راستمرد


توصیه‌ی ما به شما این است که مدتی در یک دفتر هرازگاهی احساسات و تصمیم‌های مهم خود را ثبت کنید و در کنار آن موقعیت ماه (در حال کامل شدن، کامل، در حال زوال) ذکر شود.

اگر اهل مراقبه و مکاشفه هستید می‌توانید بهتر است حتماً چنین دفتری داشته باشید و تجربیات خود را به همراه روز و وضعیت ماه بنویسید.


https://rastmard.com/9154

نوشته‌های مشابه

12 دیدگاه

  1. دوست بسیار گرامی, سپاس از مطلبی که گرداوری کرده و منتشر نمودید. موردی یادم امد که بدون دسترسی به منابع معتبر (که اگر در اختیار بودند اسامی منابع را به عنوان امانت, ذکر میکردم) تعریف می کنم. “هراکلیت” یکی از فیلسوفان بزرگ, تمدن یونان در قبل از میلاد مسیح بود که بخاطر افکارش او را پدر دیالکتیک می دانند و جمله معروف او “که از یک رودخانه نمی توان دو بار عبور کرد” مورد استناد است زیرا اگر پنج دقیقه بعد با همان وضعیت و از همان جا عبور نمایید نه رودخانه و نه شما در وضعیت پنج دقیقه قیل نیستید. چون هر دو و همه چیز در حال تحویل و تحول است, به ظاهر تغییر جدی صورت نگرفته ولی میدانیم که تغییرات در کسری از ثانیه است. ایا می دانید ایشان در مورد سیارات و ستارگان (به تعبیر امروز) چه نظری داشت ” ستارگان میخ هایی هستند که برعکس (وارونه) به سقف اسمان کوبیده شده اند”… …

  2. ممنون از مطلب فوق
    سوالی در این زمینه داشتم که شاید کمی به بحث ربط داشته باشه
    درباره وجود ماه گرفتگی روی بدن اشخاص و تاثیر اون روی خلق و خو قبلا چیزهایی شنیدم ولی مطالعه نداشتم.
    مورد دیگه اینکه خودم روی دستم ماه گرفتگی دارم که در طول ماه رنگش مدام در نوسان هست در حدی که وقتی ماه کامل هست بنفش رنگ میشه ولی روزهای ابتدایی ماه (قمری) تقریبا صورتی کمرنگ میشه اما احساس خاصی در این مورد ندارم.
    در این زمینه مطلب موثقی برای مطالعه وجود داره ؟ نتونستم مطلبی در این زمینه پیدا کنم چون ماه گرفتگی هیچ توجیه علمی هم نداره و خرافات میدونن اون رو
    ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید