مرد امروزی چه مردی است؟

مرد امروزی چه مردی است؟
چگونه زندگی می‌کند و وارد رابطه می‌شود؟
چه جایگاهی در جامعه دارد؟

Group-of-Men

 برای مردان بروز دادن هم‌ زمان جنبه‌های مردانه و زنانه در جامعه‌ی امروزی آسان نیست!

ما امروزه، یا با مردانی قوی، خشن، سرسخت و بی‌احساس مواجه می‌شویم یا آرام، راحت و عاری از خصوصیات خشن مردانه.

مرد سخت و خشک مردی است که به او آموخته نشده یا به خود اجازه نمی‌دهد که بخش‌های زنانه‌ی خود مانند انعطاف‌پذیری، نرمی و حساس بودن را ببیند و بپذیرد. می‌توان گفت در مقایسه با این مرد امروزی و در درون بسیار قدیمی، بدون اغراق، پدربزرگ‌هایمان آگاه‌تر از موقعیت و درون خود بوده‌اند!

مرد نوجوان

کسی است که ظاهر و پوششی رها و آزاد و رفتاری خوشایند و دلپذیر و درعین‌حال نامطمئن دارد. این کلیشه‌ی مردانه در حال گسترش در دنیاست اما با اصالت مرد بالغ فاصله دارد.

مرد بالغ

یک مرد بالغ با بخش مردانه‌ی خود در صلح است! حس ماجراجویی و اکتشاف در او بیدار است و او حاضر است برای کشف دنیاهای جدید ریسک کند. به‌راحتی می‌تواند ستیزه‌جویی خود را بدون محکوم کردنش بپذیرد و این درواقع نوعی بهبود صلح‌آمیز است. او می‌تواند برای سلامت و آسایش جسمانی خود و اطرافیانش تلاش و حتی مبارزه کند. او لذت زندگی کردن با نیروهای مردانه‌اش و آگاهی بر نیروهایش و آموزش دادن به آن‌ها را تجربه می‌کند تا در نهایت بتواند این دنیای در حال گذر را بسازد، شکل دهد و زیباتر کند.

مردی که با خود در صلح باشد به آنچه در درونش می‌گذرد آگاه است. می‌تواند آن را شرح دهد و به وقت لازم عمل درست را انجام دهد. می‌تواند از افکار و احساسات گوناگون و رنگارنگ فاصله بگیرد تا مستقیماً واقعیت زمان حال را دریابد. او در رؤیاها و افکار آینده غوطه‌ور نمی‌شود. او در حال باقی می‌ماند.


همین حالا از راستمرد ببینید: “۴ دسته از مردان که هر زنی باید قبل از ازدواج بشناسد!(دوبله از راستمرد)


وقتی‌ که مرد انرژی‌ها و بخش زنانه‌ی خود را بپذیرد و آن را با بخش مردانه‌اش ادغام کند نوع دیگری از آگاهی و احساس را تجربه خواهد کرد. بخشی که به دنبال اثبات خود و در ارتباط با خشم و نیروی مردانه نیست. او می‌تواند با اطمینان کامل وارد رابطه‌ای عاشقانه با زن محبوبش شود و به زن این فرصت را دهد که به تمام معنا خودش باشد و لطافت، شکنندگی و چهره ی واقعی‌اش را نشان دهد.


ترجمه : Narcissus، همکار راستمرد

برگرفته از:

Être une femme, in https://www.meditationfrance.com/tantra/femme.htm

نوشته‌های مشابه

9 دیدگاه

  1. با سپاس فراوان
    مطلب مفيدي بوده منتها سوالي برام پيش امده كه اين چه خصوصيتي در مردان هستش كه گرايش به جنس خود دارن و از جنس مونث دوري مي كنن و امروزه در جوامع مختلف شيوع پيدا كرده ؟ ايا در علم روانشناسي توجيهي منطقي وجود دارد يا اينكه جزو بيماريها محسوب مي شود ؟
    ممنون مي شوم اگر مقاله اي رو مختص به اين موضوع در سايت خود داشته باشين چون عكس اين موضوع هم صادق هستش .

دیدگاهتان را بنویسید