پنج راه برای جلوگیری از جذب انرژی منفی دیگران

پنج راه برای جلوگیری از جذب انرژی منفی دیگران

stop-negative-energies

هیچ چیز نمی تواند به اندازه ی بودن در کنار انسان های منفی، شما را بی رمق کند و سطح انرژی تان را پایین بیاورد. هنگامی که برای دیگران دلسوزی و همدردی می کنید، ممکن است تحمل بار سنگین غم و غصه آنها بر دوش شما بیوفتد و شما نیز همانگونه که آنها در رنج بودند، متحمل رنج و عذاب شوید. گاهی اوقات، این همدردی ها باعث جذب انرژی منفی دیگران به شما شده و از نظر روانی، فیزیکی و روحی، شما را تحت تاثیر قرار می دهد.
همانقدر که باید افرادی که دوستشان دارید را از نظر احساسی حمایت کنید، لازم است بدانید که چگونه از احساسات خودتان در برابر افرادی که از محبت شما سودجویی می کنند محافظت کنید.

اکنون ۵ راه ساده برای جلوگیری از جذب انرژی منفی دیگران معرفی می کنیم:

۱. دست از راضی نگاه داشتن دیگران بردارید.

اگر شخصی مدام از شما شکایت میکند، یا سعی دارد شما را به زمین بیندازند و منتظر افول و پسرفت شماست، خیلی این مسئله را شخصی و مهم قلمداد نکنید. این رفتار آنها بیشتر انعکاسی است از آنچه که خودشان هستند و نشانگر ارزش شما نیست. هر چه بیشتر خودتان را در معرض اراجیف و حرف های بی ارزش دیگران قرار دهید، بیشتر خودتان را به تایید و تمجید آنها وابسته کرده اید.

باید بدانید که شما نمی توانید کاری کنید تا همه دوستتان داشته باشند و ارزش شما ربطی به نظرات دیگران ندارد. یادتان باشد که شما برای خودتان در اولویت هستید و بایستی بیشتر از هر چیز و هر کس، خودتان را دوست داشته باشید. جرئت داشته باشید تا از هر کسی که با انرژی منفی باعث پسرفت، ناامیدی و بی انگیزه شدنتان است، دوری کنید.

۲. اجازه ندهید خون آشام ها انرژی شما را ببلعند!

آیا در اطرافتان شخصی را می شناسید که انرژی شما را از وجودتان بیرون می کشد؟  کسی که مجبورید برای وقت گذراندن با او، نیرو و انرژی تان را جمع کنید و نهایتا او شما را در حالی ترک میکند که از لحاظ فیزیکی و احساسی کاملا خسته و تخلیه شده اید؟ این افراد را “خون آشام های انرژی” می نامند. آنها وقتی که به حمایت نیاز دارند همیشه برای شما زمان دارند اما هنگامی که شما به کمکشان نیاز دارید هرگز در دسترس نیستند و هر چه بیشتر شکایت کنید، آنها نیز بهانه های بیشتری برای شکایت کردن پیدا می کنند.

یادتان باشد حل کردن مشکل یک نفر دیگر، به هیچ وجه مسئولیت شما نیست. حتی اگر او یک عضو خانواده تان باشد. اگر آنها نمی توانند به خودشان کمک کنند، بار غمشان را به جایشان به دوش نکشید. وقف داستان دیگری شدن، نه به آنها و نه به شما هیچ کمکی نخواهد کرد.


مقاله مرتبط: چطور با قطع رشته های انرژی از هدر رفتن انرژی جلوگیری کنیم؟


۳. نه بگویید!

بایستی حد و مرز خودتان را بشناسید و اگر کسی از آن عبور کرد، صدایتان را بالا ببرید! شما به کسی اجازه نمی دهید وارد خانه تان شود و آن را بهم بریزد؛ بنابراین چرا باید به او اجازه دهید به عزت نفس شما ضربه بزند؟

آنگونه که می گویند: “به هیچ کس اجازه ندهید با کفش های گِلی در ذهنتان قدم بزند.”

برخلاف باورهای عمومی، این بی ادبی نیست که به کسی نه بگویید و لازم هم نیست علت نه گفتن تان را توجیه کنید.

اگر حس می کنید آنطور که باید به شما احترام گذاشته نمی شود، برای خودتان قد علم کنید و ارزش خودتان را به دیگران بفهمانید.

زمان و احساسات شما ارزشمند هستند. بنابراین، افراد خوب را اطرافتان نگه دارید و افراد با انرژی های منفی را حذف کنید. اگر متوجه شدید به شخصی بیشتر از آنکه بله بگویید نه میگویید، دقت کنید که آیا آنها به رشد شما کمک می کنند یا شما را به عقب می رانند؟

۴.  به “خودتان” زمان اختصاص دهید.

این مهم است که به دور از همه، زمانی را به تنهایی خودتان اختصاص دهید تا بتوانید مسیرتان را با افکار مثبت و خواسته هایتان هماهنگ کنید. این زمان می تواند دقایقی تمرکز در حمام و حتی قبل از خواب باشد. همچنین می تواند زمان مشخصی در برنامه روزمره تان باشد که برای شنیدن صدای درونتان و انجام مراقبه اختصاص می دهید.

اگر در برنامه یا عملی سخت و طاقت فرسا گیر افتاده اید، برای حلش از آن خارج شوید. هوای تازه و طبیعت زیبای زمین به طرز فوق العاده ای به شما میفهماند که هر مشکلی که دارید، در مقیاس این جهان بسیار کوچک و بی ارزش است و زندگی همچنان ادامه خواهد داشت.

۵. مسئولیت پذیر باشید.

نهایتا شما تنها کسی هستید که تصمیم می گیرد چه حسی داشته باشید. مهم نیست که در چه محیطی هستید. در هر حال شما حق انتخاب دارید که قوی بمانید یا به قدرت و انرژی منفی دیگران اجازه دهید تا بر شما غلبه کند.

به محض آن که مسئولیت احساسات خودتان را به عهده بگیرید، خودتان را از تاثیرات دیگران آزاد کرده اید.

اگر اعتماد به نفس داشته باشید و خودتان را دوست بدارید، در برابر انرژی های دیگران قدرت تحمل، شکیبایی و صبر احساسی پیدا خواهید کرد و قدرت های درونی تان را بیدار می کنید. این نیرو ها در صورت فعال شدن مانند یک سپر از شما در برابر بمباران انرژی های منفی محافظت خواهند کرد.

طبیعی است که هر از چند گاهی مشکلات و افکار منفی به سراغتان بیایند. بایستی به خودتان بیاموزید که در میان این افکار و مشکلات، باز هم مثبت زندگی کنید و این افکار را از راه های مختلف رها کنید.

گاهی یک دل سیر گریه کردن بهترین دواست!


https://rastmard.com/18472

منبع:

www.bodymindsoulspirit.com

نوشته‌های مشابه

22 دیدگاه

  1. واقعا ممنون،همه ی ما باید سعی کنیم از انرژی خوار ها دوری کنیم این افراد یا با غرغر و یا بدگویی از ما،انرژیمون رو میگیرن.
    اما مهم تر اینکه سعی کنیم خودمون هم بخاطر کمبود انرژی،هیچ وقت جزو دسته ی انرژی خوار ها نریم!

  2. سلام
    مطالبی که شما در سایت میگذارید مثل چراغهایی هست که راه های تاریک ذهن من رو روشن میکنه
    یا گاهی آگاهی های پستو ذهن من رو غبار روبی میکنه و بهم کمک میکنه تا به خودم و به اینکه کاردرست چی هست توجه کنم و قربانی شرایط نباشم و مثل تخته پاره ای برموج پیش نرم و اختیار زندگیم رو تا جایی که میتونم در دست خودم بگیرم
    واقعا ممنونم

  3. سلام خدمت همه
    من چند ماهی بود ک مبشناختم این سایتو ولی چند روزه ک ثبت نام کردم و دارم یکی یکی همه ی مطالب رو میخونم…
    امروز در حالی این مطلب رو خوندم که سنگینی عجیبی روی قفسه ی سینم حس میکردم وقتی مطلب رو خوندم تازه فهمیدم ک دلیلش انرژی منفی که تو این روزا دارم تحمل میکنم حالا میخوام خلاص شم از این انرژی ای که میدونم منبعش کجاست…
    یک دنیا ممنون

  4. با سلام و خسته نباشید
    ممنونم از پست زیباتون اما باید بگم همیشه انرژی منفی که بخصوص از افراد منفی دریافت میشن رو نمیشه کنترل کرد مثلا میشه شوهر منفی رو طلاق داد یا رئیس منفی رو از کار استعفا بدی و کارت رو عوض کنی اما خواهر یا مادر منفی رو نمیشه کاریش کرد واقعا بعضی ها رو نمیشه در زندگیمون حذف کنیم لطفا راه حل بدید

  5. گاهی شخص منفی انقدر به ما نزدیک است که امکان گریزی نیست!
    گاهی خودمان نیاز به یک همدرد داریم. این مطالب مثبت نگری باعث شده افراد افسرده تنها تر شوند.همه از واهمه انرزی منفی واگیر دار از اشخاص افسرده فراریند و این افراد هر روز تنها تر و تنها تر می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید